Este un tsunami! Revoluția vehiculelor electrice nu mai poate fi oprită
Industria automobilelor electrice și conectate a atras investiții de peste 100 miliarde de dolari de la începutul anului 2020. Acesta este doar începutul. Producătorii de autovehicule au anunțat o investiție totală de 330 de miliarde de dolari în tehnologia electrică și a bateriilor în următorii cinci ani, potrivit calculelor efectuate de AlixPartners, o sumă care a crescut cu 40% în ultimele 12 luni.
Cererea a crescut atât de rapid, încât noile ținte au fost cu o treime mai mari
La începutul anului, șefii producătorului de automobile electrice Polestar au elaborat planuri ambițioase de vânzare pentru Marea Britanie. În câteva săptămâni, au fost nevoiți să le rupă. Cererea a crescut atât de rapid, încât noile ținte au fost cu o treime mai mari. Până acum patru ani, Polestar era specializată în reglarea motoarelor cu ardere. Acum a fost transformată într-una dintre companiile în plină expansiune, care vrea să facă față cererilor mașinilor cu baterii.
Această creștere extraordinară a cererii se resimte în întreaga lume, de la Shanghai la Stuttgart, de la Tokyo la Toronto și de la cele mai noi companii la giganții consacrați din industrie.
În Europa, una din 12 mașini vândute între aprilie-iunie a funcționat doar cu baterii. Modelele hibride, care utilizează atât un motor, cât și o baterie, reprezintă una din trei mașini vândute. Vânzările de mașini electrice în Europa au crescut de la 198.000 în 2018 la 1,17 milioane în acest an.
În patru ani, aproape 40% din mașinile achiziționate în Germania vor fi electrice
Vehiculele electrice reprezintă încă aproximativ 1% din flota globală de autoturisme, însă vânzările merg in ritm rapid. În patru ani, un sfert din mașinile noi cumpărate în China și aproape 40% din cele achiziționate în Germania vor fi electrice, potrivit BloombergNEF. Se estimează că vânzările globale de vehicule electrice vor atinge 10,7 milioane până în 2025 și apoi 28,2 milioane până în 2030.
Schimbarea este „ca și cum ai trece de la cal la mașină”
„Este ca un tsunami, care schimbă totul și într-o asemenea măsură încât e puțin probabil ca jucătorii care nu se mișcă suficient de repede, care nu investesc, să supraviețuiască în viitor”, spune Andy Palmer, fostul șef Nissan, care a ajutat la lansarea primei mașini electrice produse în serie, Nissan Leaf. El consideră că schimbarea la care asistăm e „ca și cum ai trece de la cal la mașină”.
Multe dintre marile mărci mondiale, de la Ford, cu camioneta sa F150 Lightning, la VW și gama sa de ID-uri, pariază acum pe vehiculele electrice. La Salonul Auto de la München din septembrie, prima expoziție europeană importantă din ultimii doi ani, nu a fost prezentat aproape niciun model nou pe benzină.