Peste 26% dintre românii majori fumează zi de zi, iar numărul fumătorilor ar ajunge mult mai sus dacă am include și minorii. Pentru a susține acest viciu, care geneerează una dintre cele mai dure dependențe, fumătorii au ajuns să scoată din buzunar sume importante.
British American Tobacco (BAT), producătorul celor mai vândute două branduri de țigări din România, a anunțat, iar scumpiri. Un pachet de Pall Mall a ajuns la 17 lei, iar unul de Kent la 18 lei. Celelalte sortimente, mai puțin căutate, se vând cu până la 19 lei.
Prețul țigărilor a crescut substanțial în ultimii ani și, cu toate acestea, consumul nu a scăzut aproape deloc. Studiile spun că, în continuare, peste un sfert din populația adultă fumează zilnic și unul din trei minori de peste 14 ani a fumat cel puțin o dată.
Aproape 40% dintre români lasă, lunar, pe țigări, cel puțin 300 de lei, ceea ce reprezintă circa 20% din salariul minim net.