E-learning și accelerarea procesului de învățare la locul de muncă: 72% dintre angajați consideră gamificarea un factor motivator esențial când trebuie să acumuleze cunoștințe noi

Avansul tehnologic din prezent generează un mediu de lucru în continuă schimbare, motiv pentru care platformele de e-learning devin din ce în ce mai căutate de către managerii care vor să faciliteze învățarea la locul de muncă.

Printre principalele beneficii ale unei platforme de e-learning se numără: 

Flexibilitate: Cu ajutorul unei platforme de e-learning, utilizatorii pot învăța în propriul lor ritm, oriunde se află, fiind necesară doar o conexiune la internet. În acest mod, acumularea de cunoștințe noi este încurajată, eliminând bariere ce țin de timp și spațiu, specifice unor workshopuri/cursuri unde este necesară prezența fizică. 

Personalizare: O platformă de e-learning poate fi personalizată în funcție de nivelul de cunoștințe al fiecărui utilizator, precum și în funcție de obiectivele de business ale companiei.

Economie de timp și bani: Fie că ne referim la transport, la materiale de învățare și alte costuri adiacente, trainingurile fizice consumă timp și bani. Prin comparație, cu ajutorul unei platforme de e-learning, costurile sunt minimale iar întregul proces de acumulare a noilor cunoștințe devine mai rapid și eficient, informațiile fiind centralizate în același loc, astfel încât utilizatorii pot reveni asupra lor oricând doresc.  

Îmbunătățirea nivelului de retenție a informațiilor: Cu ajutorul elementelor de gamificare, utilizatorii unei platforme de e-learning au acces la metode interactive de învățare, ceea ce duce la creșterea nivelului de retenție a informațiilor. Potrivit studiilor realizate la nivel internațional, până la 72% dintre angajați consideră gamificarea un factor motivator esențial când trebuie să acumuleze cunoștințe noi. 

Ce este gamificarea?

Timp de zeci de ani, companiile de gaming și-au îmbunătățit strategiile cu ajutorul cărora reușesc să-și fidelizeze utilizatorii. În urma rezultatelor remarcabile pe care le-au obținut, din ce în ce mai multe companii din diverse industrii au început să împrumute tacticile folosite de companiile de gaming. 

Astfel, prin gamificare înțelegem utilizarea elementelor dintr-un joc în diverse alte situații, cu scopul de a influența comportamentul consumatorilor/angajaților și de a spori nivelul de implicare în activitățile propuse. 

Elemente comune ale gamificării în educație:

  • Progresul: Ilustrat sub forma unor „insigne” care atestă anumite realizări
  • Constrângeri: Termene limită care au rolul de a îi motiva pe utilizatori să termine sarcinile propuse într-un anumit interval de timp.
  • Interacțiuni: Încurajează munca în echipă, crearea și dezvoltarea de rețele sociale
  • Deblocarea conținutului: Motivează utilizatorii să finalizeze un anumit nivel pentru deblocarea unui conținut suplimentar

Așadar, companiile care apelează la o platformă de e-learning pot beneficia de un proces modern de învățare la locul de muncă, unul care să îi impulsioneze pe angajați să deprindă noi cunoștințe și, în același timp, să îi ajute pe manageri să aibă o trasabilitate sporită asupra procesului de instruire și să își atingă obiectivele de business.