Atenție șoferi! Riscați următoarele amenzi dacă nu sunt echipați corespunzător pe carosabil

Anvelopele de iarnă sunt fabricate special pentru a evita deraparea autovehiculelor sau a vehiculelor de transport atunci când temperaturile coboară sub 7 grade Celsius.

Trebuie să fim foarte atenți, deoarece riscul de producere a accidentelor rutiere crește în sezonul rece, ca urmare a faptului că distanța de frânare se mărește considerabil iar aderența scade.

Astfel, este interzisă circulația autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu cauciucuri de iarnă, conform OG 5 2011.

Șoferii care nu respectă legea riscă amenzi usturătoare

Contravenția este încadrată în clasa a IV-a și astfel, dacă această regulă nu este respectată, șoferul riscă să primească între 9 și 20 de puncte amendă, respectiv între 1.305 lei și 2.900 de lei.

De asemenea, Poliția Rutieră poate reține și certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia. Amintim că prețurile seturilor de anvelope de iarnă variază în funcție de dimensiuni și marcă.

Se schimbă Codul Rutier în 2022

Codul Rutier 2022 ar putea fi schimbat dacă proiectul de lege adoptat recent de Senat va fi aprobat de Camera Deputaţilor, promulgat de preşedinte şi apoi publicat în Monitorul Oficial.

Zilele trecute, Senatul a adoptat proiectul legislativ respectiv fără să fie discutat în plen sau supus votului.

Proiectul legislativ care poate modifica Codul Rutier 2022 prevede ca drumurile publice din țara noastră să fie monitorizate video de Poliţia Română, astfel încât contravenţiile şoferilor să fie constatate automat pentru a se putea aplica rapid sancțiunile pentru nerespectarea regulilor din trafic.

„Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres.

Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional «Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie»”, scrie în proiectul de lege adoptat de Senat.