Clienții care sesizează că prețurile pe care le plătesc pentru servicii de telefonie, internet sau cablu au fost majorate fără acordul lor pot renunța, fără costuri, la abonement. Este anunțul oficial al autorităților, lansat la o zi după ce Telekom și Digi a anunțat că mărește tarifele.
Până acum, informează Hotnews, au redactat reclamații privind majorarea unilaterală a tarifelor doar 80 de oameni, un număr extrem de mic în comparație cu milioanele de clienți. Mai mult de atât, în urma acestor reclamații a fost aplicată o singură amendă.
„De la începutul anului 2018 până în prezent ANCOM a primit 83 de reclamaţii în care utilizatorii au semnalat modificarea unilaterală a contractului de către furnizorii de servicii de comunicații electronice.
Reclamaţiile primite vizau operatorii Vodafone Romania, Orange Romania, Telekom (fix şi mobil), UPC şi Digital Cable Systems S.A. În urma reclamaţiilor, Digital Cable Systems S.A. a fost sancționat cu amendă în valoare de 5.000 lei pentru faptul că notificarea cu privire la modificarea contractului privind furnizarea serviciilor de acces la internet și retransmisia serviciilor de programe audiovizuale nu s-a realizat cu respectarea legislației în vigoare, respectiv au fost încălcate dispozițiile art. 51 alin. (7) din OUG 111/2011. Pentru celelalte situaţii nu au fost constatate încălcări ale legislaţiei în vigoare.”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii ANCOM.