Branduri precum Nissa, Zara, Mango, H&M, Reserved sau C&A îşi vor creşte semnificativ vânzările începând cu 15 ianuarie 2017, dată oficială pentru startul reducerilor. De altfel, comercianţii se pregătesc acum să scape de stocurile la colecţiile de toamna – iarnă, pe modelul practicilor din Europa de Vest.
„
Aşadar, în magazinele din România, campaniile de reduceri sunt foarte similare cu cele de celelalte pieţe europene. Durata este aceeaşi (din primele zile ale lui ianuarie până în prima săptămâna a lui februarie sunt reduceri, urmate de 2 săptămâni de solduri, până la epuizarea stocurilor), discounturile practicate în cadrul reţelelor internaţionale (că vorbim de fast-fashion sau de luxury) sunt aplicate în funcţie de planificările de preţ şi marketing decise la sediile centrale.
„Brandurile locale, concept-store-urile, brandurile preluate în franciză sau atelierele de designeri vor avea politici interne proprii: unele vor alege să nu aplice deloc reduceri, altele să aplice preferenţial şi, în sfârşit, să aibă un singur plafon de reduceri întreg sezonul. Aşadar, privit obiectiv şi din perspectiva de business, sezonul de reduceri din România nu este cu nimic diferit faţă de cel din celelalte ţări ale Europei de Vest. Subiectiv, dacă vreunui cumpărător român i se pare că preţul unei haine cumpărate la Milano în perioada de reduceri este mai mic decât în magazinul aflat la noi, acesta uită că la preţul de pe eticheta se adaugă costul vacanţei sale”, a mai spus Irina Markovits.
Ce se întâmplă cu produsele care rămân nevândute chiar şi în perioada reducerilor? Ei bine, în general, aceste produse sunt returnate la depozitele principale, apoi redistribuite în outleturi, pe platformele proprii online sau în magazine specializate în discounturi şi, aşa, apar în secţiunile de solduri permanente până la epuizarea stocului. În alte cazuri, ele ajung să fie reciclate, eventual procesate şi transformate în fibre şi textile refolosite în alte industrii.