În decembrie 2015, Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat (KBA) măsurile tehnice specifice pentru motoarele EA189 afectate de chestiunea NOx. Conform celor agreate, la finele lunii ianuarie Volkswagen a început implementarea măsurilor pentru motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. În următoarele câteva luni, măsurile vor fi implementate de asemenea pentru motoarele cu capacităţi de 1,2 şi 1,6 litri. Ministrul German al Transporturilor, Alexander Dobrindt şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al mărcii Volkswagen autoturisme, Dr Herbert Diess s-au întâlnit la Berlin şi în cadrul unui workshop al unui dealership Volkswagen s-au informat in detaliu cu privire la implementarea în practică a actualizării softului pentru motorul 2,0 TDI. Volkswagen începe implementarea cu Amarok, modelul Passat urmând la scurt timp după aceea.

“Demararea rechemării ne aduce cu un mare pas înainte. Clienţii noştri obţin o soluţie tehnică bună pentru maşina lor şi pot fi de asemenea siguri de implementarea rapidă a modificării", a declarat Herbert Diess.  

Soluţiile tehnice care să avantajeze clienţii au reprezentat un aspect important la dezvoltarea măsurilor tehnice. Pentru implementarea eficientă, modelele afectate au fost împărţite pe mai multe grupe. Abia după ce KBA a verificat şi confirmat măsurile propuse, clienţii afectaţi vor fi contactaţi şi informaţi cu privire la rechemare. Într-o a doua scrisoare, proprietarilor autovehiculelor li se va cere să stabilească o programare cu un partener Volkswagen. Ca termen, implementarea măsurilor se va extinde pe parcursul întregului an 2016. Actualizarea de soft este planificată pentru motoarele EA189 de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri. Timpul alocat manoperei va fi de sub o jumătate de oră. La motorul de 1,6 litri va fi montat adiţional un dispozitiv de rectificare a fluxului în conducta de admisie, timpul de lucru estimat inclusiv pentru actualizarea de soft fiind de doar sub 45 de minute. Rechemarea a început acum cu motorul 2,0 TDI de la Volkswagen Amarok. După instalarea acestui nou soft de comandă a motorului, Amarok respectă limitele solicitate pentru a îndeplini cerinţele normei de poluare Euro 5.

Obiectivul Volkswagen a fost în permanenţă de a se asigura că aceste măsuri nu modifică cifrele reduse ale consumului de combustibil, şi nici performanţele sau emisiile de CO2 sau de zgomot ale autovehiculelor afectate. În ceea ce priveşte Amarok, Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat a confirmat deja că acest obiectiv a fost atins pe deplin. În doar câteva săptămâni, vor urma alături de variantele modelului Passat de asemenea şi alte modele cu motoarele 2,0 TDI afectate. Modificarea motoarelor afectate de 1,2 litri este planificată pentru finele celui de-al doilea trimestru. În încheierea rechemării, începând cu al treilea trimestru al anului, va avea loc implementarea pentru autovehiculele cu motor de 1,6 litri. Totodată, conform celor agreate cu autorităţile competente şi în conformitate cu cerinţele naţionale corespunzătoare, în paralel începe implementarea măsurilor tehnice şi în alte ţări europene. Autovehiculele sunt în continuare sigure din punct de vedere tehnic şi pot circula, putând fi astfel conduse şi în continuare pe drumurile publice, fără niciun fel de limitări.

https://bit.ly/1KHrUG8

Citește și: Începe Volkswageniada. 8,5 milioane de mașini cu motoare neconforme se așează la start