Capital a anunțat în repetate rânduri că autoritățile lucrează la eliminarea acestor automobile în condițiile în care ele sunt extrem de periculoase. Practic, șoferul are vizibilitate spre zero atunci când intră în depășire pe străzile din România, unde se conduce pe partea dreapta a carosabilului.

„Pentru asigurări CASCO luăm în calcul riscul mai mare fie prin impunerea unei franşize mărite fie printr-un  tarif mai mare. Am avut situaţii când nici nu am luat în asigurare astfel de maşini. Să ne uităm la profilul automobilelor cu volan pe dreapta. Ele sunt automobile vechi, cu o stare tehnică precară. Șoferii lor sunt un risc pe şosea. Este clar că ar trebui reglementate mai bine.”, explica, pentru Capital, Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR)

 

 

Proiectul de ordin de ministru a fost în dezbatere publică până la finalul lunii iulie și a fost semnat acum, urmând să intre în vigoare imediat ce va fi publicat în Monitorul Oficial.

Astfel, este introdus un articol în care se precizează că „Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului.”