E.ON România estimează pierderi uriașe. Măsurile luate de stat, cauza pricipală a pierderilor
Potrivit unui comunicat de presă trimis de E.ON România, compania estimează că va avea pierderi de peste 100 de milioane de euro în activitatea de furnizare şi distribuţie de electricitate şi gaze, din cauza măsurilor luate de autorităţile statului.
Pentru activitatea de furnizare, nivelul plafoanelor stabilite de stat în facturi va duce la acumularea unor pierderi estimate la 40-50 de milioane de euro în perioada noiembrie 2021 – martie 2022, chiar dacă statul va returna banii promişi pentru compensarea şi plafonarea facturilor. Aceasta deoarece, potrivit furnizorului, nivelul plafoanelor este mai mic decât costurile companiei.
Pierderi de 70 de milioane de euro pentru activitatea de distribuție
De asemenea, pentru activitatea de distribuţie compania se aşteaptă la pierderi de 70 de milioane de euro la nivelul întregului an, care s-ar adăuga celor 40 de milioane de euro de anul trecut. Aceasta deoarece ANRE nu recunoaşte în tarifele finale de distribuţie toate costurile care ar trebui recunoscute conform metodologiei.
Anterior, tot joi, Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), a arătat că nivelurile la care au fost stabilite plafoanele de preţ pentru energie şi gaze încalcă atât directivele europene, cât şi Constituţia României, întrucât îi obligă pe furnizori să înregistreze pierderi.
„O lege trebuie să asigure o sinteză corectă a tuturor reglementărilor în vigoare, adică trebuie să fim siguri că legea respectă alte legi. În momentul de faţă, cadrul de reglementare şi plafonare încalcă atât o directivă europeană, cât şi o lege în vigoare. Aceasta deoarece, prin modul cum sunt stabilite plafoanele, şi se poate dovedi cu calcule exacte, furnizorul înregistrează o pierdere. Pe mine mă obligă să prestez un serviciu public, pentru care înregistrez o pierdere, ceea ce este neconstituţional, în primul rând”, a afirmat Dărăban, în conferinţa „Reconectarea încrederii între consumatori, instituţii şi operatori – ieşirea din criza facturilor”, organizată de Antena 3.