Veniturile reale au stagnat în multe ţări bogate şi bugetele familiale se tot subţiază. În Marea Britanie, preţul combustibilului a crescut cu 50% faţă de 2007.
Dar preţul benzinei este doar unul dintre costurile asociate unei maşini, proprietarii trebuie să îşi facă griji şi pentru asigurare, taxe de drumuri şi costurile de service. În graficul de mai jos se observă costul de achiziţie al unei maşini de familie (o medie între brandurile ieftine şi cele premium) în anumite oraşe pentru anul 2010 şi costul de funcţionare al acesteia pentru următorii trei ani.
În general, costurile mari de funcţionare ale unei maşini sunt compensate de automobile mai ieftine şi viceversa. Din 2005-2007, costul de funcţionare al unei maşini a scăzut cu adevărat în oraşe precum Amsterdam, Moscova şi Shanghai datorită ieftinirii automobilelor.
Unele preţuri de achiziţie mai ridicate din pieţele emergente, precum Shanghai, pot fi atribuite costurilor de import pentru branduri premium precum Mercedes şi Audi, care au fost incluse în analiză pentru a permite comparaţia internaţională.
SURSA: The Economist