La începutul acestei luni, Agenția SUA pentru Protecția Mediului (EPA) a anunțat o propunere de a reduce cerințele de poluare cu carbon pentru autoturisme (inclusiv SUV-uri, monovolume și camioane ușoare) care circulă pe drumurile Americii, începând cu 2023. Planul, dacă va fi realizat, va aduce beneficii pentru sănătate pe termen scurt și economii ale costurilor pentru toți americanii.
În timp ce administrația Trump a eliminat unele stimulente, noua propunere EPA va reimpulsiona tratamentul special acordat vânzărilor de vehicule electrice, hibrid plug-in pentru anii 2022-2025.
Conform analizei APE, un plan puternic ar oferi mai multe beneficii nete decât propunerea pe durata de viață a vehiculelor din anii 2023–26.
Cu această acțiune, SUA vor realiza mai multe reduceri ale emisiilor, iar consumatorii ar economisi mai mulți bani la pompă. Standardele mai puternice ar contribui la adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice cu emisii zero.
Președintele Biden a stabilit recent un obiectiv de 50 la sută vânzări de vehicule electrice (EV) până în 2030. Pentru a atinge acest obiectiv, vânzările de vehicule electrice ar trebui să fie de cel puțin 12% în 2026. Dar propunerea APE vizează doar 8 % în 2026.
Dacă APE va adopta alternativa mai dură, întărind standardele auto pentru 2026, producătorii de automobile ar primi un semnal adecvat pentru a-și continua investițiile și vânzările de vehicule electrice.
Planul EPA ar avea ca rezultat evitarea a peste 2 miliarde de tone de poluare cu dioxid de carbon până în 2050. Conform analizei EPA, emisiile cumulate evitate până în 2050 sunt aproximativ egale cu emisiile de gaze cu efect de seră provenite din înteg procesul de ardere a combustibililor fosili din SUA în anul 2019.