Comisia Europeană a publicat raportul privind verificarea adecvării legislației UE în materie de protecție a consumatorilor privind echitatea digitală. Raportul evaluează dacă legislația UE privind protecția consumatorilor este adecvată scopului în era digitală. Comercianții și angrosiștii sunt de acord cu Comisia că actualul cadru juridic este foarte relevant în peisajul digital de astăzi.
Directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe, a comentat:
„Retailerii și angrosiștii sunt angajamentul de a sprijini încrederea consumatorilor, asigurându-se că aceștia sunt bine protejați și de a răspunde așteptărilor consumatorilor. Raportul Comisiei Europene privind echitatea digitală arată că consumatorii sunt în general protejați. Având în vedere că în mandatul trecut au fost adoptate multe norme noi și uneori suprapuse au fost adoptate, noua Comisie ar trebui să se concentreze pe creșterea gradului de conștientizare a acestor norme în rândul comercianților și consumatorilor și să militeze pentru o punere în aplicare mai eficientă și mai eficace.”
Comisia Europeană a identificat domeniile în care consideră că sunt necesare îmbunătățiri
În raportul său, Comisia a identificat domeniile în care consideră că sunt necesare îmbunătățiri suplimentare pentru consolidarea protecției consumatorilor în mediile digitale, precum și practici dăunătoare.
Cu toate acestea, EuroCommerce consideră că autoritățile competente ar trebui să încerce mai întâi să aplice normele existente înainte de a legislație. Însuși raportul Comisiei concluzionează că aplicarea normelor existente este este în prezent insuficientă. Prin urmare, anunțarea unui Digital Fairness Act în scrisoarea de misiune către Comisarul desemnat Michael McGrath pare prematur în acest stadiu.
Comercianții și angrosiștii recunosc provocările reprezentate de evoluția rapidă a tehnologiei
Comercianții cu amănuntul și angrosiștii recunosc provocările reprezentate de evoluția rapidă a tehnologiei și a piețelor atât pentru întreprinderi, cât și pentru consumatori, și își mențin angajamentul de a asigura o protecție puternică a consumatorilor protecția consumatorilor în mediile digitale. Ei consideră, de asemenea, că actualul cadru juridic al UE oferă o o bază solidă pentru abordarea acestor provocări și subliniază importanța consolidării punerii în aplicare.
EuroCommerce subliniază, de asemenea, că comercianții și piețele din țările terțe vând adesea produse neconforme produse care sunt potențial periculoase pentru consumatori sau furnizează informații ambigue care induc în eroare consumatorii online.
Vor să intensifice aplicarea legislației
Acest lucru conduce la avantaje concurențiale neloiale pentru aceste întreprinderi, deoarece ele aparent nu funcționează în conformitate cu aceleași norme ca comercianții cu amănuntul din UE și subminează eforturilae UE eforturile UE de protecție a consumatorilor.
„Îndemnăm Comisia și statele membre să intensifice aplicarea legislației, astfel încât consumatorii să poată avea încredere că toate produsele pe care le cumpără sunt sigure și conforme, că drepturile lor sunt respectate și că au acces la despăgubiri, indiferent de unde, de la cine și cum achiziționează produse și servicii”, conchide Christel Delberghe.
Asociațiile de comerț cu amănuntul din UE vor prezenta în curând rezultatele unui studiu privind corectitudinea digitală în comerțul cu amănuntul.