Cea mai mare economie din Europa, cea a Germaniei, începe să depăşească efectele măsurilor de izolare impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei, iar un indiciu important pentru asta îl constituie faptul că cererea pentru bunuri “Made in Germany” a crescut semnificativ în luna iunie, transmit AP şi Reuters.
Datele Oficiului Federal de Statistică din Germania (Destatis) indică o creştere a comenzilor industriale cu 27,9% în iunie, comparativ cu luna precedentă, mai mult decât dublu faţă de avansul de 10,4% înregistrat în luna mai, şi peste estimările economiştilor. Cu toate acestea, comenzile industriale încă sunt cu 11,3% sub nivelul din februarie, ultima lună înainte de declanşarea crizei.
Consumul privat în Germania a crescut semnificativ după ridicarea restricţiilor din luna aprilie, în timp ce activitatea industrială a rămas uşor în urmă.
“Datele de azi sugerează că industria îşi revine şi stimulează redresarea economiei”, consideră Carsten Brzeski, economist şef la ING.
Cererea se redresează uşor în industria auto germană, iar exporturile sunt aşteptate să crească
Comenzile interne au crescut cu 35,3% iar cele externe cu 22%, în iunie, comparativ cu luna precedentă. În special a fost solidă redresarea în sectorul auto, comenzile înregistrând un avans de 66,5%, deşi încă sunt cu 12,2% sub nivelul din februarie.
Şi studiul publicat marţi de Institutul de cercetare economică Ifo arată că cererea se redresează în industria auto germană, după ce restricţiile introduse pentru a stopa răspândirea pandemiei s-au atenuat şi exporturile sunt aşteptate să crească, scrie Agerpres.
În iulie s-au îmbunătăţit aşteptările oamenilor de afaceri, cererea şi comenzile, deşi indicatorul privind situaţia actuală a afacerilor încă s-a menţinut negativ, avertizează Ifo.
Producătorii auto Volkswagen şi Daimler au anunţat revenirea clienţilor în showroom-uri după atenuarea restricţiilor, care a avut ca rezultat o redresare graduală a cererii în Europa şi China.
Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.