Faptul ca in Marea Britanie economia bate in retragere este deja un lucru stiut. Argumentele care pot sa confirme acest lucru sunt: scaderea cu 12,7% a pretului caselor fata de luna august a anului trecut, atingerea celui mai scazut nivel al vanzarilor de masini (la nivelul anului 1966), numarul celor care depun bani in fonduri facultative de pensii a scazut cu 12% fara de anul trecut, economiile familiale au ajuns la nivelul anilor ’50.
Obiceiurile consumatorilor au batut si ele in retragere, asemanandu-se mai mult cu cele ale britanicilor de la finele anilor ’40 inceputul anilor ’50. Mai exact, vanzarile produselor sub marca proprie (prin definitie, cele mai ieftine, dar si de o calitate scazuta) ale retelei de hypermarketuri Sainsbury a crescut cu 6%, de doua ori mai mult decat celelalte produse. Restaurantele lantului hotelier Premier Inn au raportat vanzari din ce in ce mai mari de paine ieftina. Vanzarile lanturilor de magazine germane cu preturi mici, precum Aldi si Lidl au crescut in Marea Britanie cu 20%, respectiv 12,3%. Analistii economici din arhipelag vorbesc deja despre „efectul Aldi” care se poate observa in special la magazinele cu discounturi sau la produsele ieftine din magazinele traditionale.
In segmentul diametral opus al pietei, al mancarii organice, scumpe, se poate observa un trend de scadere, inregistrandu-se in luna august o reducere a vanzarilor de la 100 milioane lire la 81 milioane, trendul fiind acela de a abandona mancarea sanatoasa in favoarea celei ieftine.
Macroeconomic, Marea Britanie nu sta bine. Inflatia a atins deja 4,4%, dublul tintei programate initial si este de astepta t sa atinag 5% pana la finele anului.