Vânzările cu amănuntul din SUA au crescut cu 7,6% în perioada 1 noiembrie – 24 decembrie, care cuprinde cea mai mare parte a sezonului de sărbători, deoarece reducerile mari au atras consumatorii dornici de oferte, se arată într-un raport Mastercard publicat luni, citat de Reuters.
Creșterea este mai mare decât cea de 7,1% pe care Mastercard o prognozase în septembrie. Cu toate acestea, creșterea vânzărilor cu amănuntul de sărbători din acest an este mai mică decât creșterea de 8,5% de anul trecut, în condițiile inflației crescute, a majorării ratelor dobânzilor și amenințării unei recesiuni care i-au făcut pe consumatori să devină prudenți.
Retailerii, inclusiv Amazon.com Inc și Walmart au oferit reduceri mari în timpul sezonului de sărbători pentru a readuce stocurile la niveluri normale.
Acest lucru a dus la o cerere puternică pentru orice, de la jucării la electronice, în perioada de cinci zile dintre Ziua Recunoștinței și Cyber Monday.
Cu toate acestea, vânzările de electronice au scăzut cu 5,3% în perioada menționată, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse.
Dar vânzările din categoriile de îmbrăcăminte și restaurante au crescut cu 4,4% și, respectiv, 15,1%, contribuind la creșterea cifrei generale.
Vânzările online au urcat cu 10,6% în această perioadă, puțin mai puțin decât creșterea de 11% de anul trecut, se arată în raportul Mastercard.
Anul nou aduce creşteri de preţuri, creşteri de dobânzi şi un război împotriva inflaţiei
Lumea se îndreaptă spre o recesiune în 2023, potrivit Centrului pentru Cercetare Economică şi Afaceri (CEBR), informează Bloomberg.
Cercetarea a arătat că lumea se confruntă cu o recesiune în 2023. Costurile noi ale împrumuturilor, menite să combată inflaţia, determină o serie de economii să se contracte.
În clasamentul anual al Ligii Economiei Mondiale, compania britanică de consultanţă a precizat că economia mondială a depăşit pentru prima dată 100.000 de miliarde de dolari în 2022, dar va stagna în 2023, pe măsură ce factorii de decizie politică vor continua lupta împotriva creşterii preţurilor.
Potrivit directorului şi şefului departamentului de previziuni al CEBR, Kay Daniel Neufeld, „este probabil ca economia mondială să se confrunte cu recesiunea anul viitor, ca urmare a creşterilor ratelor dobânzilor ca răspuns la creşterea inflaţiei”.
„Bătălia împotriva inflaţiei nu este încă câştigată. Ne aşteptăm ca bancherii centrali să rămână pe poziţii în 2023, în ciuda costurilor economice. Costul reducerii inflaţiei la niveluri mai confortabile este o perspectivă de creştere mai slabă pentru o serie de ani de acum încolo”, se mai arată în raport.
Concluziile cercetării sunt mai sumbre decât previziunile recente ale Fondului Monetar Internaţional. Această instituţie a avertizat în octombrie că peste o treime din economia mondială se va contracta şi există o şansă de 25% ca PIB-ul mondial să crească cu mai puţin de 2% în 2023, ceea ce defineşte ca fiind o recesiune globală, potrivit Bloomberg.