Preşedintele „New York Times”, Arthur Sulzberger Jr, se pregăteşte să anunţe că publicaţia va începe să perceapă taxe pentru accesul la site-ul său, au declarat surse din cadrul companiei, citate de „New York Magazine”, în ediţia online. După mai bine de un an de dezbateri în cadrul managementului publicaţiei, s-a luat decizia de a se introduce fie acelaşi sistem de plăţi ca la „Wall Street Journal”, fie un sistem de măsurare similar cu ce
Preşedintele „New York Times”, Arthur Sulzberger Jr, se pregăteşte să anunţe că publicaţia va începe să perceapă taxe pentru accesul la site-ul său, au declarat surse din cadrul companiei, citate de „New York Magazine”, în ediţia online.
După mai bine de un an de dezbateri în cadrul managementului publicaţiei, s-a luat decizia de a se introduce fie acelaşi sistem de plăţi ca la „Wall Street Journal”, fie un sistem de măsurare similar cu cel al „Financial Times”, cititorii având posibilitatea de a citi un anumit număr de materiale gratuit, înainte de a li se cere să se aboneze.
Pentru moment, „The Times” trebuie să ia o decizie privind stabilirea numărului de materiale care pot fi accesate gratuit. Unul dintre prietenii lui Sulzberger a declarat că o decizie finală va fi luată în decurs de câteva zile, informaţie confirmată de un responsabil redacţional.
Trei tipuri de taxare a cititorului online
„The Times” a luat în calcul trei tipuri de strategii pentru perceperea de taxe pentru conţinutul său online. Printre aceste opţiuni, una a fost o metodă tradiţională, după modelul „The Wall Street Journal”, urmând ca unele dintre secţiunile site-ului să poată fi accesate gratuit şi unele numai pe bază de abonament. O altă opţiune a fost un sistem bazat pe contorizare, cu un anumit număr de materiale oferite gratuit.
Decizia de a introduce taxe pentru accesarea conţinutului său online este una extrem de importantă pentru „New York Times” şi vine la încheierea unui an de discuţii pe această temă.
Pro şi contra gratuităţii NYTimes.com
Argumentul în favoarea menţinerii gratuităţii NYTimes.com este că acesta este un ziar internaţional de limba engleză preferat de public, care are o audienţă de peste 20 de milioane de cititori unici şi care ar avea de câştigat de pe urma unei publicităţi online ajunsă la maturitate. De altfel, prima pagină a NYtimes.com a fost vândută integral, în mai multe ocazii, pe parcursul lui 2009. În plus, în condiţiile în care alte ziare nu au reuşit să supravieţuiască migraţiei către online, „New York Times” ar fi ultima publicaţie care rezistă şi care ar putea atrage şi mai mulţi cititori.
Pe de altă parte, introducerea taxei de acces pentru versiunea online riscă să determine o scădere a traficului şi a veniturilor din publicitate. Cu toate acestea, declinul publicităţii de pe parcursul ultimului an sugerează că este posibil ca advertisingul online să nu fie suficient pentru a menţine publicaţia în viaţă.
SURSA: Mediafax