Ediţie record a SIAB în 2007

Salonul Internaţional Auto Bucureşti va beneficia de cea mai largă participare din istoria sa de 14 ani. Mărcile grupului Ţiriac şi-au anunţat în sfârşit participarea, dar lipsesc Peugeot şi Rolls-Royce. Ediţia din acest an a SIAB este la numai câteva săptămâni distanţă. Pe 5 octombrie, se va da startul unei manifestări de o amploare fără precedent, pe care piaţa autohtonă de maşini o merită pe deplin. Deşi se anunţă a fi un eveniment extrem de interesan

Salonul Internaţional Auto Bucureşti va beneficia de cea mai largă participare din istoria sa de 14 ani. Mărcile grupului Ţiriac şi-au anunţat în sfârşit participarea, dar lipsesc Peugeot şi Rolls-Royce.

Ediţia din acest an a SIAB este la numai câteva săptămâni distanţă. Pe 5 octombrie, se va da startul unei manifestări de o amploare fără precedent, pe care piaţa autohtonă de maşini o merită pe deplin.

Deşi se anunţă a fi un eveniment extrem de interesant, iar Thierry Hesse, preşedintele companiei AMC Promotion, a declarat că „vor fi prezente toate mărcile de pe piaţa din România“, există şi două absenţe notabile, pe care le anunţam încă din luna mai. Importatorul mărcii Peugeot, compania Trust Motors, a refuzat participarea, un reprezentant al său declarând că „Salonul din acest an nu reprezintă un mod eficient de promovare a mărcii din cauza condiţiilor improprii de expunere şi a accesului dificil la noua locaţie, Metro Otopeni“. Deşi vor prezenta la SIAB mărcile BMW şi Mini, cei de la Automobile Bavaria nu vor mai expune şi modele Rolls-Royce, dintr-un motiv similar. „Metro Otopeni este o locaţie de tranziţie, cortul – chiar şi unul calitativ superior – fiind un cadru impropriu prezenţei unor produse de lux. Acesta este motivul pentru care Rolls-Royce, prezent în premieră în regiune la SIAB 2005, nu va mai fi prezent în acest an“, ne-au declarat reprezentanţii mărcii britanice.

Cu sau fără aceste două mărci, expoziţia auto va avea loc şi va fi un adevărat magnet pentru publicul iubitor de maşini. Conform organizatorilor, în acest an sunt aşteptaţi circa 300.000 de vizitatori, care vor avea la dispoziţie 2.500 de locuri de parcare, dar şi o linie RATB specială. Preţul biletelor va fi de 15 lei. În ciuda acestor facilităţi, accesul la SIAB va fi dificil din cauza lucrărilor de pe DN1.

Ce aşteaptă comercianţii de maşini de la SIAB 2007

 

SIAB-ul din acest an va fi cu siguranţă o adevărată încântare pentru vizitatori însă, pentru expozanţi, evenimentul înseamnă şi un volum de muncă enorm. Având concurenţa la numai doi paşi distanţă reprezentanţii mărcilor vor trebui să  fie la înălţime şi vor căuta să atragă clienţii cu orice preţ.

Pentru importatorii români de automobile fiecare ediţia a SIAB reprezintă cel mai important eveniment al anului. Expoziţia autohtonă este singurul prilej de a îşi măsura forţele pe teren neutru, mai mult sau mai puţin, dacă avem în vedere că evenimentul se desfăşoară la fostul Metro Otopeni, pe un teren deţinut de holdingul Ţiriac. De altfel, este intrigantă apariţia numelui acestui lanţ cash&carry pe toate posterele destinate promovării expoziţiei. Unii motivează acest fapt prin clarificarea locaţiei însă la fel de simplu ar fi fost dacă pe machete scria simplu „Otopeni, vis-a-vis de aeroportul Henry Coandă”. Din nefericire, niciunul dintre organizatori nu a vrut să dezvăluie datele financiare ale evenimentului, şeful AMC Promotion, Thierry Hesse limitându-se la a declara că „nu poate da cifre”.

 

La fel de interesantă este ideea de a organiza şi viitoarele ediţii ale SIAB la Otopeni, acelaşi domn Hesse răspunzând la întrebarea Capital despre provizoratul acestei locaţii spunând că „această locaţie poate rămâne definitivă dacă se vor contiunua investiţiile în acest centru expoziţional. Un Salon trebuie să îşi păstreze perioada de desfăşurare şi locaţia pentru a îşă fideliza vizitatorii”. Cu toate acestea, mulţi dintre expozanţi consideră noul spaţiu, unul provizoriu. „În acest an alegerea locaţiei – temporar, doar pentru această ediţie – reprezintă un compromis. Ar fi fost preferabil dacă s-ar fi reuşit găsirea unei alternative mai bune” ne-au declarat reprezentanţii Automobile Bavaria, iar cei de la Kia Romauto consideră că „oamenii erau obişnuiţi cu locaţia precedentă, care era, la prima vedere cel puţin, mai accesibilă şi pentru cei care nu au maşină, pentru că era în oraş”.  Trebuie însă spus că spaţiul de la Romaero Băneasa nu mai putrea fi utilizat şi nici nu era suficient. „Acolo este o întreprindere care funcţionează şi care are contracte de onorat. Ei au nevoie de halele în care ne desfăşuram noi expoziţia pentru a lucra. Oricum, nici acum doi ani nu era loc suficient. Acum, dacă au luat şi din ce aveam o parte, chiar nu se mai putea face nimic”, ne-a declarat Victoria Lupu, directorul AMC-APIA Expo, compania organizatoare.

 

Imaginea pe primul plan

 

Participarea la SIAB este justificată de importatori atât prin nevoia de imagine cât şi din raţiuni strict comerciale. Spre deosebire de marile expoziţii auto mondiale de la Paris, Frankfurt sau Geneva, cea de la Bucureşti a avut, până acum cel puţin, aspectul unui târg. Nu sunt puţine situaţiile în care vizitatorii sosiţi în ultimele zile ale manifestării să fie nevoiţi să privească habitaclul maşinilor prin parbriz pentru că uşile erau încuiate iar înăuntru trona o hârtie pe care scia cu litere de-o şchioapă „Vândut”. Se pare că nici în 2007 situaţia nu va fi foarte diferită. În timp ce unii expozanţi critică vânzările efective de la Salon alţii declară că nu îşi permit să rateze o oportunitate atât de mare să îşi crească cifrele de vânzări. „Suntem societăţi comerciale care trebuie să vândă pentru a exista” spun unii în timp ce alţii, precum importatorul Toyota, au în plan nu numai rezultate comerciale bune ci şi „întrunirea tuturor standardelor impuse de către Toyota Motor Co”. Pentru Kia, SIAB 2007 este momentl în care speră să „atragă un număr foarte mare de cumpărători şi vizitatori, mai ales că anul acesta a însemnat  o premieră absolută pentru Kia: primul automobil conceput şi realizat în Europa – Kia cee’d”.

 

Bani mulţi, pretenţii pe măsură

 

Banii puşi la bătaie de fiecare expozant al SIAB-ului diferă în funcţie de mărimea standului şi de obiectivele propuse. Deşi susţine că nu poate dezvălui suma totală investită, Marius Cocu, marketing manager la Hyundai Auto România spune că „este pentru prima dată când Hyundai Auto Romania participă la SIAB cu un stand expozitional corporate, adus în ţara noastră prin intermediul companiei mamă.  Din acest punct de vedere, nivelul de expunere al mărcii va fi unul de o înaltă calitate şi profesionalism. Ţinând cont de aceasta şi de faptul că bugetul alocat acestui salon auto este unul ridicat, ne dorim menţinerea trendului crescător înregistrat de Hyundai în acest an, ţintind vânzări lunare cu 50% mai ridicate decât media lunară din acest an”. Mai puţin secretoşi, cei de la Kia ne-au declarat că investiţia lor se ridică la 200.000 de euro. De altfel, sumele cheltuite de importatori se află undeva între 100.000 de euro şi 500.000 de euro în funcţie de mărimea spaţiului, calitatea standului, numărul de exponate şi ambiţiile companiei. Dacă aceşti bani sunt justificaţi sau nu de vizibilitatea şi notorietatea asigurate de SIAB rămâne de văzut. Cei de la Romcar spun că este mult prea devreme pentru a discuta acest aspect preferând să aştepte finalul Salonului în timp ce Ioana Marinesc, junior brand manager la Toyota România ne-a declarat că „prezenţa mărcilor Toyota şi Lexus la SIAB era necesară şi, dacă totul merge conform planurilor iniţiale prezentate de organizatori, considerăm că este o investiţie justificată.” Şi Marius Cocu este de aceeaşi părere: „Este genul de eveniment care capătă o importanţă crescândă de la o ediţie la alta, iar prezenţa fiecărei mărci auto într-o manieră cât se poate de profesionistă şi elegantă aduce beneficii importante, care se regăsesc, de regulă, în orizonturi de timp mult mai îndelungate decât vânzările a două-trei luni”.

 

Surprize pentru vizitatori

 

Experienţa îndelungată pe piaţă a celor care vor fi prezenţi la SIAB arată că publicul larg este atras de oferte punctuale. Ca atare, în afara premiilor oferite de organizatorul evenimentului, care constau în 10.000 de litri de carburant zilnic sau o maşină la finalul evenimentului, vizitatorii pot obţine discounturi cel puţin interesante la unele modele. Dacă cei de la Romcar nu au luat încă o decizie în acest sens, iar importatorul Toyota nu a stabilit încă detaliile ofertelor, Marius Cocu de la Hyundai Auto România ne-a declarat că ofertele speciale vor exista cu siguranţă şi vor fi „printre cele mai interesante oferte cu care vom aborda acest eveniment şi ultimele trei luni din 2007” iar Bogdan Paşa, coordonatorul de relaţii publice de la Kia Romauto, susţine că marca pe care o reprezintă „va avea, ca de fiecare dată, oferte speciale in timpul SIAB”.