Efect al „Dieselgate”? Volkswagen, pe locul 35 în clasamentul Interbrand

Clasamentul „Best Global Brands”, realizat de Interbrand, are pe prima poziție Apple, urmată de Google și Coca-Cola. Cea mai apreciată companie auto din acest clasament este Toyota, aflată pe poziția a șasea.

Studiul realizat de Interbrand arată că primele trei poziții au rămas neschimbate față de anul precedent, doar valoarea companiilor fiind diferită. Astfel, Apple are o valoare de piață de 170,276 mld USD, cu 43% mai mare decât în 2014, Google a crescut cu 12% până la 120,314 mld. USD, iar Coca-Cola a pierdut 4 puncte procentuale până la 78,423 mld. USD.

În top 10 se mai află în acest an Microsoft (67,670 mld. USD), IBM (65,095 mld. USD), Toyota (49,048 mld. USD), Samsung (45,297 mld. USD), General Electric (42.267 mld. USD), McDonald`s, (39,809 mld. USD) și Amazon (37,948 mld. USD).
Cel mai puternic grup auto din clasamentul Interbrands 2015, este Toyota, în creștere cu 16%, urmat de BMW (+9%) și Mercedes-Benz (+7%).

Deși nu este clar dacă la momentul realizării clasamentului scandalul Dieselgate afectase deja performanțele celui mai puternic producător auto european, Volkswagen a căzut de pe locul 31 pe 35, având o valoare de piață în scădere cu 9%, până la 12,545 mld. USD. Asta după ce în clasamentul de anul trecut grupul auto înregistra o creștere de 23%.