Efectele economice directe ale nunţii princiare s-au cifrat la 14,9 milioane de euro, iar cele indirecte imediate la 4,6 milioane de euro. Efectele indirecte pe termen lung au fost şi ele estimate la circa 9 milioane de euro.

Efectele directe sunt cheltuielile legate de organizare care au fost întreprinse în Principat. Efectele indirecte au fost generate de către vizitatorii şi participanţii la diferite evenimente organizate cu ocazia nunţii.

Potrivit ministrului de stat, referitor la efectele directe, de ”76 % din cheltuielile legate de organizare au beneficiat entităţi economice locale”, în principal din industria hotelieră, restaurări, prestări de servicii şi furnizare de echipamente.

Din cele 4,6 milioane de euro estimate ca fiind efecte indirecte, 2,5 milioane de euro ţin de restaurări, 1,5 milioane de industria hotelieră, 0,6 milioane de produse derivate (obiecte, timbre etc.).

Căsătoria Prinţului Albert al II-lea cu Charlene Wittstock pe 1-2 iulie a costat 19,578 milioane de euro, din care 9,178 milioane de euro au fost suportate de statul monegasc şi 10,4 milioane de către Palat, a precizat Roger.

Manifestările, plasate sub înaltă supraveghere, au durat trei zile, în care au avut loc concerte, focuri de artificii şi diferite recepţii.

Aproximativ 800 de personalităţi internaţionale au fost invitate la căsătoria religioasă ce a avut loc pe 1 iulie şi 500 dintre ele au fost invitate la un dineu marca Alain Ducasse, servit pe o imensă terasă construită special pentru această ocazie.

Palatul princiar n-a vrut niciodată să ofere detalii privind modalităţile de parteneriat cu mărci de lux.
Sursa: Agerpres