Atunci când observăm cum alți oameni primesc cadouri, avem tendința să ne dorim și noi unul. Olanda furnizează un exemplu grăitor despre cum pot reacționa oamenii la norocul semenilor. În cadrul Loteriei Codurilor Poştale din Olanda, săptăm`nal, aproximativ o treime din populație își așteaptă șansa de 1 la 430.000 la extragerea unui cod poștal câștigător.
Toți deținătorii de bilete din zona norocoasă primesc o sumă în numerar de aproximativ 10.000 de euro, iar unul dintre ei primește în plus și o mașină. Este ca un fel de Crăciun local: toată lumea din zona poștală respectivă știe că unii vecini au câștigat.
Un studiu recent a descoperit că vecinii câștigătorilor sunt influențați de eveniment și mulți dintre ei ajung să-și cumpere o mașină nouă în următoarele șase luni și să-și renoveze exteriorul casei, chiar dacă nu au cumpărat bilet la loterie, scrie American Economic Review.
Efectele premiilor la loterie asupra câștigătorilor și vecinilor acestora
10 martie 2012, 23:41
Ultima modificare în 11 martie 2012, 01:41
Oamenii ghinioniști și cei care nu primesc cadouri se simt excluşi sau chiar lezaţi, scrie “American Economic Review”. Iar reacțiile multora la norocul semenilor devin tot mai... concurenţiale.
Etichete: cadouri,
loterie,
noroc
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- C&A va comercializa numai articole din bumbac organic din 2020
- Profitul Henkel a depășit 2 mld. de euro, în 2011
- Amalia Năstase: despre publicitate şi forumişti
- „Puterea Poşetei”: cum vor alimenta cheltuielile femeilor creşterea economică mondială
- Designerul Rhea Costa vinde și online, pe Facebook
- Românul care a vândut un apartament cu 3,6 milioane de dolari: Nu știe cum e să fii agent imobiliar în România
- Leasingul medical pierde teren în favoarea băncilor, din cauza crizei
- HSBC vinde divizia de asigurări generale pentru 914 milioane de dolari în numerar
- (No)Rock-ul berarilor de la Tuborg
- Metro a dat startul Metro Expo, cel mai mare târg expoziţional pentru revânzători din Sud-Estul Europei