Efectul WLTP: Piața auto românească, cel mai drastic recul din Uniunea Europeană

Intrarea în vigoare a noilor standarde de depoluare și testare au afectat grav vânzările de mașini. Piața a înregistrat un recul important în special în România.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu nu mai puțin de 23,5% în luna septembrie a acestui an față de aceeași lună din anul trecut. Doar 1.091.220 de unități au fost înmatriculate. În România situația este chiar mai gravă, în septembrie fiind înmatriculate doar 2.771 de mașin, în scădere cu 73,4%.

În primele nouă luni ale anului însă, înmatriculările au crescut cu 2,5% în Europa și cu nu mai puțin de 31,5% în România.

Topul țărilor europene este condus, după primele nouă luni din 2018, de Germania cu un volum de 2.673.418 autoturisme noi (+2.4), urmată de Marea Britanie cu un volum de 1.910.820 autoturisme (-7.5%) și de Franța cu 1,662,682 unități (+6.5%). România se situează pe poziția 16 în UE, cu un volum de 103.595 autoturisme noi înmatriculate.