Proiecte de infrastructură, a căror valoare depăşeşte un miliard de leva (circa 500 milioane de euro), vor fi finalizate de premierul bulgar Boiko Borisov în prima jumătate a anului 2013, scrie marţi cotidianul Sega.
În primăvară vor fi inauguraţi ultimii 49 de kilometri ai autostrăzii Tracia, care leagă capitala Sofia de oraşul Burgas, de pe litoralul Mării Negre. Cu o lungime totală de 360 de kilometri, Tracia (A1) va deveni prima autostradă completă din Bulgaria, dacă nu luăm în calcul mica autostradă Liulin, de abia 19 kilometri, dintre Sofia şi oraşul vecin Pernik. Este interesant că decizia de construire a autostrăzii a fost luată în anul 1964, lucrările de construcţie încep în anul 1973, dar până în anii ’90 ai secolului trecut au fost finalizaţi abia 165 de kilometri de autostradă.
În primăvară vor fi inaugurate şi două tronsoane mici din autostrada Hemus (A2), care traversează nordul Bulgariei şi urmează să lege Sofia de Varna. Autostrada este proiectată cu o lungime de 433 de kilometri, din care până acum sunt exploatabili 151 de kilometri. Primul tronson de 8,5 kilometri se află în apropierea capitalei Sofia, iar cel de-al doilea de 7 kilometri lângă oraşul Şumen, din nord-estul ţării. Hemus este autostrada folosită de mulţi turişti români în drum spre litoralul bulgăresc sau spre Sofia şi Grecia.
La începutul verii va fi finalizat şi un tronson de 17 kilometri din autostrada Struma (A3), care urmează să lege capitala bulgară Sofia de frontiera cu Grecia. Autostrada Struma ar fi trebuit să fie gata pentru Jocurile Olimpice de la Atena din 2004, dar până în acest moment nu sunt construiţi decât 19 kilometri din cei 150 în total.
Două tronsoane din autostrada Mariţa (A4), care va lega autostrada Tracia de frontiera cu Turcia, urmează să fie finalizate în august. Cel mai probabil însă construcţia lor se va termina mai devreme şi acestea vor fi inaugurate înaintea alegerilor din iulie, comentează Sega. Autostrada Mariţa va avea o lungime totală de 117 kilometri, din care până acum au fost construiţi 42 kilometri, iar alţi 65 urmează să fie gata în anul 2013.
În luna mai urmează să fie inaugurat şi podul Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de peste Dunăre dintre România şi Bulgaria. Oficial, construcţia podului a început în anul 2001, dar, de fapt, aproape toate lucrările au fost realizate în ultimii 5 ani, scrie ziarul.
România a finalizat anul acesta 125 de kilometri de autostrăzi şi variante de ocolire la standard de autostradă, a reabilitat 286 de kilometri de drumuri naţionale şi a terminat 18 kilometri de centuri ocolitoare, arată datele transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). În total, valoarea contractelor pentru şoselele finalizate anul acesta se ridică la peste un miliard de euro.
Bulgaria – Turcia, sectorul Ruse – Svilengrad.
Sursa: Agerpres