În realitate, așa cum se întâmplă de obicei, dincolo de lumina reflectoarelor, de muzică, blițuri și aplauze, secretul se traduce printr-o muncă asiduă, realizată cu multă perseverență și dedicare. Există, totuși, și un element „magic”, însă despre care vom vorbi ceva mai jos în articol. Până una alta, haideți să vedem câteva date care să ne ajute să conștientizăm adevărata amploare a evenimentului.
Universul Electric Castle
Festivalul de la poalele Castelului Bànffy, comuna Bonțida, judeţul Cluj, este cam de mărimea orașului Sighișoara, fiind împrejmuit de 13 km de garduri. Nu mai puțin de 110 containere sunt aduse la fața locului, 110 tiruri cărând întreaga aparatură și materialele de construcții.
În universul Electric Castle, totul pare aranjat la milimetru. De la scene și locuri de relaxare, până la activările brandurilor și barurile gândite astfel încât să-ți petreci cât mai puțin timp la coadă.
Pentru ca participanții să se poată bucura de toate facilitățile tehnologiei, sunt folosiți 15 km de fibră optică, 20 de km de cablu de internet și 900 de mp de ecrane LED.
Odată cu ultimele ediții, am putea spune că lucrurile sunt ceva mai simple pentru că mecanismele au rulat îndeajuns de mult încât să-și facă rodajul și s-au creat automatisme care ușurează implementarea poveștii, de la an la an. Astfel, echipa din spatele festivalului nu trebuie să-și mai ocupe atât de mult timp cu probleme ce țin de execuție, concentrându-se mai mult pe inovare.
Calitatea organizațională se vede în fiecare detaliu și colț al festivalului. Iar dovada supremă că evenimentul reușește an după an să genereze emoții pozitive este că doar 31% dintre participanți se află la prima experiență de acest gen, restul de 61% fiind recurenți, oameni care obișnuiesc să meargă anual la două, trei festivaluri.
Oamenii Electric Castle
În 2013, la prima ediție, au trecut pragul festivalului aproximativ 32.000 de participanți. În vara anului trecut, evenimentul a strâns 212.000 oameni, cu o medie de vârstă de 25 de ani. Cei mai mulți au între 18 și 25 de ani (57%), următoarea grupă de vârstă o reprezintă tinerii între 26 și 30 de ani (21,6%) și nu în ultimul rând, 10,1% dintre participanți au între 31 și 35 de ani.
Majoritatea celor care vin la Electric Castle sunt din marile orașe ale țării (Cluj-Napoca – 37%, București – 33%, Timișoara – 7%, Iași – 4%, Constanța – 4%), iar 8% dintre participanți sunt străini care provin din Marea Britanie, Ungaria, Franța și Germania.
Însă aici vom vorbi și despre elementul magic promis la început. Secretul Electric Castle, motivul pentru care reușește să se diferențieze de alte evenimente de profil îl reprezintă tocmai oamenii. În mod normal, un alt festival de dimensiunile sale reușește să atragă un public amestecat, oameni cu cele mai diferite tipologii, comportamente și așteptări. Tocmai din acest motiv, și calitatea experienței se diluează.
Însă Electric Castle este un festival care și-a creat dinadins anumite „bariere” sau nivele de triaj, astfel încât acolo ajung cei care își doresc cu adevărat și nu doar pentru că nu au găsit altceva mai bun de făcut într-un weekend.
În primul rând, Electric Castle nu este un festival de oraș, ci se petrece la aproximativ 30 km de Cluj. În al doilea rând, este problema cazării. Nu oricine este dispus să petreacă 5 zile la cort, astfel încât nu prea există riscul de a întâlni la Electric Castle participanți „rupți din peisaj”.
Așadar, ceea ce poate părea nebunie pentru unii este visul împlinit al altora. Cei de la Electric Castle au pus, încă de la prima ediție, mare preț pe partea de concept, spulberând riscul ca festivalul să își piardă aerul autentic și să ajungă în zona mainstream.
Electric Castle 7 (17-21 iulie 2019)
De aproape un deceniu, publicul din România așteaptă acasă un concert Florence + the Machine, iar Electric Castle transformă, în sfârșit, acest vis în realitate. Este una dintre cele mai creative trupe indie ale ultimei decade, construită în jurul personalității fascinante a solistei, compozitoarei și fondatoarei Florence Welch. Din 2009, când a lansat primul album, trupa a adunat zeci de săptămâni în fruntea clasamentelor muzicale din întreaga lume, nominalizări și premii câștigate la BRIT Awards, Grammy, Mercury, BBC sau Billboard Awards, ca să le amintim doar pe cele mai importante.
Limp Bizkit, nominalizată la premiile Grammy de 3 ori, va urca în acest an pe scena Electric Castle. Și-au vândut cele 5 albume în peste 40 milioane de exemplare, fiind printre primele trupe care au combinat în muzica lor două stiluri complet diferite precum rock-ul și rap-ul.
Câștigător de Oscar, rock star, fashion icon, tech investor, Jared Leto a confirmat prezența sa la Electric Castle alături de fratele său, Shannon Leto – altfel spus, 30 Seconds to Mars vin în iulie în România, să-i încânte pe participanții Electric Castle.
Printre capii de afiș se mai numără Bring Me The Horizon, Metric, veterani ai stilului indie rock sau producătorul revoluționar din zona acid techno, Boys Noize.