Electrica Furnizare prelungește perioada de indisponibilitate a „myelectrica.ro”
Electrica Furnizare a emis o declarație semnificativă care poate stârni nemulțumirea unor clienți. Aceștia așteptau să-și achite facturile până la data de 31 ianuarie, prin intermediul site-ului „myelectrica.ro” .
Mai exact, Electrica Furnizare informase încă de la debutul lunii ianuarie că platforma online destinată plății facturilor va fi inaccesibilă până la data de 31 ianuarie 2024.
Tocmai de aceea, în timpul acestei perioade, s-au înregistrat întârzieri semnificative în procesul de plată a facturilor, afectând capacitatea oamenilor de a-și achita consumul în modul în care erau obișnuiți.
Prin urmare, clienții Electrica se așteptau ca site-ul să revină la normal începând cu data de 1 februarie. Ei bine, au fost întâmpinați cu o surpriză mai puțin plăcută.
Se pare că site-ul „myelectrica.ro” va rămâne indisponibil pentru o vreme.
Conform unui mesaj publicat de Electrica, se preconizează că această situație va persista până pe cel puțin pe 15 februarie sau chiar dincolo de această dată.
„Perioada de optimizări complexe ale sistemelor noastre informatice se prelungeşte până la data de 15.02.2024, motiv pentru care MyElectrica (web & mobile app) este, în continuare, indisponibilă.
De asemenea, factura ta de energie electrică şi/sau gaze naturale va fi emisă şi va ajunge la tine la o altă dată decât cea obişnuită, respectiv începând cu a doua parte a lunii februarie, iar termenul de plată se va raporta la momentul emiterii facturii.
Mai mai multe detalii sunt disponibile pe electricafurnizare.ro”, și-a informat Electrica clienții, pe platforma myelectrica.ro.
Clienții Electrica s-au mai confruntat cu această problemă în 2022
Această situație nu este complet neobișnuită pentru Electrica, luând în considerare incidentul din toamna lui 2022.
La acea vreme, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia a impus o amendă de 20.000 de lei împotriva Electrica Furnizare din cauza neemitării facturilor către clienți.
Amenzile au fost impuse în urma unui număr considerabil de sesizări primite de comisarii de la Protecția Consumatorului, din partea clienților.
În acea perioadă, exista teama printre clienți că Electrica va amâna procesul de emitere a facturilor pentru mai multe luni. Acest lucru i-ar fi putut confrunta ulterior cu obligația de a plăti sume semnificative, pe care nu le-ar fi putut plăti.
La acel moment, reprezentanții Electrica au atribuit situația frecventelor modificări legislative care au perturbat sistemul.
Într-un efort de a calma îngrijorările publicului, reprezentanții Electrica au comunicat că orice factură emisă cu întârziere va beneficia de o perioadă de grație suplimentară pentru plată.
Și Hidroelectrica se confruntă cu probleme similare
În mod similar companiei Electrica, și Hidroelectrica a întâmpinat dificultăți în ultimii ani în ceea ce privește procesul de emitere a facturilor.
Mai mult, această dificultate pare să persiste și în prezent, generând situații în care unii oameni nu au primit facturile pentru luna decembrie.
Estimările companiei indică faptul că vor fi achitate amenzi în cuantum de 10 milioane de lei în acest an, o creștere semnificativă față de suma de 3,9 milioane de lei înregistrată anul precedent, aceasta fiind consecința neîndeplinirii termenelor pentru emiterea facturilor către clienți.
Reprezentanții Hidroelectrica atribuie întârzierile în emiterea facturilor unui număr considerabil de clienți. Este un paradox recunoscut în mod deschis de companie.
„Este o bugetare prudențială, nu are în vedere un eveniment specific ci doar numărul de clienți de portofoliu. Anul trecut am plătit 3,9 milioane de lei.
Nu ne așteptam să plătim mai mult, dar am bugetat eventuale evenimente neprevăzute.
Suntem siguri ca vor fi evoluții semnificative pe partea de digitalizare care să reducă sau să elimine sincopele în facturare”, au precizat reprezentanții Hidroelectrica pentru Hotnews.ro.