Electrica Furnizare reclamă tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice. La ce trebuie să fie atenţi clienţii

telefon

SURSA FOTO: Dreamstime

Electrica Furnizare a anunțat vineri, 9 septembrie 2022, că există tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice ce constă în transmiterea de notificări către clienţi, prin aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS, despre deconectarea de la reţeaua de energie electrică din cauza neplății facturilor. În aceste mesaje, escrocii îi îndeamnă pe oameni să acceseze un link pentru a plăti soldul restant. Dacă ați primit un astfel de mesaj, NU accesați acel link!

Nu accesați link-urile primite

Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienţilor săi care îndeamnă la efectuarea plăţii prin accesarea de link-uri.

Electrica Furnizare nu a solicitat şi nu va solicita, prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie şi/sau SMS, realizarea de plăţi prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienţii să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute şi promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agenţiile şi sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express”, scrie într-un comunicat de presă emis vineri de către Electrica Furnizare.

Electrica Furnizare le recomandă clienţilor săi:

  • să nu ia în considerare şi să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise via aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS;
  • să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăţi în pagini nesecurizate.

„O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afişat de browser-ul utilizat, precum şi prezenţa literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiţii de siguranţă) la începutul adresei site-ului: „https://”.

Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informaţiile despre tranzacţie nu sunt divulgate către terţi. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată”, au explicat specialiștii de la Electrica Furnizare

Dacă credeți că ați primit mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice, informați compania printr-un e-mail la: clienti@electricafurnizare.ro.

Despre Electrica Furnizare

Electrica Furnizare SA, filială a Grupului Electrica, s-a înființat în data de 22.07.2011, în conformitate cu prevederile HG 930/01.09.2010, prin fuziunea fostelor filiale Electrica Furnizare Muntenia Nord, Electrica Furnizare Transilvania Nord și Electrica Furnizare Transilvania Sud.

Electrica Furnizare SA are ca obiect principal de activitate comercializarea energiei electrice, iar ca obiecte secundare alte prestări de servicii. Conform Actului Constitutiv, capitalul social subscris și vărsat al companiei este de 62.873.860 RON, deținut de Societatea Energetică Electrica S.A., în calitate de acționar majoritar, și de Societatea Filiala de Întreținere și Servicii Energetice “Electrica Serv” SA.

Acționarii exercită dreptul de vot în cadrul Adunării Generale a Acționarilor (AGA – doi membri), Electrica Furnizare SA fiind reprezentată și administrată de Consiliul de Administrație format din cinci membri. Conducerea Electrica Furnizare SA este delegată de CA Directorului General, potrivit legii.