"Ne gândim la mai multe opţiuni. Dacă stai într-un singur tip de commodities, cât îţi merge bine este grozav. Problema este ca n-ai coş de opţiuni şi este riscant să joci doar într-o singură industrie (în furnizarea de electricitate n.r.) Clar că şi noi trebuie să facem asta cât mai repede. Ar trebui în următoarele săptămâni să avem licenţa de furnizare gaze şi să intrăm efectiv în business-ul de ofertă de gaze. Ar trebui să mergem către conceptul de multiutilităţi", a spus Stancu.
Potrivit acestuia, ceea ce cumperi (în industriile de utilităţi) este "confortul" şi foarte importantă este digitalizarea, deoarece reduce costul de servire a clientului.
"În principiu cumperi confort. Alt lucru care de obicei deranjează clientul este că ai trei sau mai multe facturi, nu înţelegi factura, nu poţi să intri pe un site să pui o întrebare sau să obţii o informaţie de care ai nevoie. Dacă reuşeşti să-i dai clientului toate informaţiile de care are nevoie în timp real asta înseamnă digitalizare. […]Şi noi trebuie să intrăm mai agresiv în zona care înseamnă digitalizare în relaţia cu clientul. Digitalizarea reduce costul de servire a clientului şi în plus îi dă şi lui avantajul că poate decide ce şi când să facă o plată, să înţeleagă factura, să cumpere un produs nou sau chiar să îşi schimbe furnizorul", a precizat directorul Electrica.
El a adăugat că grupul are în vedere şi alte produse, precum audit energetic sau intrarea pe tehnologii mai avansate.
"Produsele pe care o să le încercăm de anul acesta, dincolo de gaze şi electricitate, pot să îmbrace forme mai sofisticate. Nu poţi să ignori un trend în piaţă, chiar dacă, să zicem am intrat mai târziu pe o zonă. Dacă toată lumea o face şi tu nu o faci, eşti condamnat să pierzi clienţi. Ne gândim clar să intrăm în conceptul multiutilităţi, care înseamnă gaze, electricitate, poate telecom, poate apa, poate căldură. Eu zic să vorbim la sfârşitul anului", a mai spus Stancu.
În opinia acestuia, "un concept câştigător" ar fi cel de megawatt termic.
"Dacă te gândeşti că de mâine ai o poziţie în care, să zicem, vinzi la zeci de mii de clienţi gaze…Clienţii nu au nevoie de gaze, au nevoie de căldură, adică de comfort. Un concept câştigător este să vinzi clientului un MWh termic. Şi faci un abonament cu un client ca în fiecare lună să plăteşti să zicem X lei/MWh termic şi nu te mai interesează nimic altceva (de exemplu: să cauţi centrala termică potrivită nevoilor tale, să achiziţionezi gaze, să faci un contract de revizie sau să faci o reparaţie). Oferi ceea ce înseamnă 'product as the service'. Să oferi un MWh termic la un preţ competitiv şi la un nivel de calitate al serviciului înalt cu speranţa că vei avea clienţi mulţumiţi care ar putea rămâne cu tine pe viaţă", a mai explicat Stancu.
Companiile de distribuţie a energiei electrice din cadrul Grupului Electrica acoperă peste 40% din teritoriul României, având o arie de operare de aproximativ 100.000 de kilometri pătraţi. Cele trei companii din cadrul Grupului Electrica deservesc peste 3,6 milioane de consumatori din 18 judeţe din zonele Muntenia Nord, Transilvania Sud şi Transilvania Nord.
AGERPRES