Compania şi-a îmbunătăţit rentabilitatea reală a capitalului de la 12% la 14%, în ciuda creşterii costului capitalului. Randamentul capitalului propriu a ajuns la 13%.

Locul secund din clasamentul Contrast este ocupat de compania Electromagnetica (simbol ELMA), care a reuşit o creştere a acţiunii de 368,8%, performanţă greu de egalat de către alţi emitenţi de pe Bursa de Valori Bucureşti. „Strategia de diversificare a activităţilor a susţinut creşterea cifrei de afaceri în 2007 cu 36%, veniturile fiind generate atåt din vånzarea de componente auto şi furnizarea de energie electrică, cåt şi de închirierea de imobile“, se arată în studiul Contrast.  Activele imobilizate ale companiei s-au majorat cu aproape 250%, în principal ca urmare a reevaluării acestora, dar şi în urma investiţiei realizate în terenuri.

Prin reducerea costurilor şi îmbunătăţirea productivităţii, cheltuielile din exploatare au crescut într-un ritm mult mai scăzut decåt cel al veniturilor, rezultatul fiind majorarea profitului brut cu 65%.

Acesta a fost erodat însă de cheltuielile financiare ridicate, aferente creditelor contractate pentru achiziţionarea microcentralelor, din 2006. Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat anul trecut la 279,7 milioane lei, iar profitul net, la 15,26 milioane lei, cu 71,6% mai mare decåt în perioada precedentă.

„Diversificarea activităţii de anul trecut a avut două motivaţii: experienţa acumulată în ultimii 18 ani în ceea ce priveşte proiectarea şi dezvoltarea de produse complexe şi stabilitatea pe care o conferă societăţii prezenţa pe mai multe segmente de piaţă“, spune Eugen Scheuşan, director general al Electromagnetica.

«Dacă ţinem cont de evoluţia din ultimele 12 luni, corelată cu majorarea de capital social de la începutul anului, estimăm că, la finele lui 2008, cotaţia ELMA va fi de 1 leu pe acţiune.»
Eugen Scheuşan, director general Electromagnetica

13.68% rentabilitate reala capital

141.20% indicator de crestere

368.8% randamentul actiunilor