În prezent, veniturile obţinute pe segmentul iluminatului public reprezintă aproximativ 20% din cifra de afaceri realizată de companie în domeniul iluminatului cu LED, care va cumula anul acesta peste şase milioane de euro, a precizat joi directorul general al companiei, Eugen Scheuşan, la simpozionul 'Lumina LED 2014'.
Electromagnetica a organizat joi a treia ediţie a simpozionului 'Lumina LED 2014', la care au participat reprezentanţi ai companiei, ai Ministerului Economiei şi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
'Sunt cinci ani de la primele încercări pe care compania le-a făcut în domeniul soluţiilor de iluminat cu LED, iar în prezent portofoliul a ajuns să numere aproape 300 de aplicaţii pentru uz industrial, comercial şi casnic. Au fost şi multe poticneli, dar am reuşit să dezvoltăm cea mai mare capacitate de producţie de acest fel din ţară', a declarat Eugen Scheuşan.
Electromagnetica SA este o companie industrială românească fondată acum 84 de ani, care activează în domeniul producţiei de echipamente de măsurare şi distribuţie a energiei electrice, sisteme de iluminat cu LED, echipamente electrice, subansamble pentru fabricaţia de automobile, echipamente de siguranţă a traficului feroviar, matriţe şi injecţia de mase plastice, precum şi în domeniul producţiei de energie electrică regenerabilă şi a serviciilor de furnizare de energie electrică.
Electromagnetica a încheiat anul 2013 cu venituri de circa 400 milioane lei şi un profit net de 16,27 milioane lei. În primul trimestru din 2014, Electromagnetica a avut venituri de 103 milioane lei, în creştere cu 11,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, în timp ce profitul brut a crescut cu aproape 30% (de la 5,5 milioane lei la 7,1 milioane lei în T1 2014).
Principalii acţionari sunt Asociaţia PAS Electromagnetica (29,63%) şi SIF Oltenia (22,4%), la care se adaugă persoane fizice (31,83%) şi persoane juridice (16,14%). Societatea este listată la categoria I a BVB.
SURSA: Agerpres