Joi, 22 septembrie, Revista Capital a organizat Forumul Top Angajatori. În cadrul evenimentului au fost dezbătute mai multe probleme existente pe piața muncii din România, printre care și taxarea forței de muncă.
Revista Capital a organizat joi, 22 septembrie, Forumul Top Angajatori. Prezenți la eveniment au fost Elena Cozianu, director HR Altex Romania, dar și Elena Panțîru, Consilier Juridic Pro VP și reprezentant al Patronatului Importatorilor de Forță de Muncă (PIFM), care au vorbit despre taxarea forței de muncă.
Totodată, la Forumul Top Angajatori au mai participat și Cristian Vasilcoiu, Secretar de Stat Ministerul Muncii, Gabriel Biriș, avocat, expert fiscalitate, dar și Christian von Albrichsfeld, General Manager Continental România.
Elena Cozianu, director HR Altex Romania, a vorbit despre taxarea forței de muncă, dar și despre lipsa specialiștilor din diverse domenii extrem de importante.
Potrivit acesteia, Altex România nu a fost afectat de ultimele modificări făcute, însă există anumite lucruri care trebuie rezolvate în continuare, în mai multe domenii.
Elena Cozianu: Criza forței de muncă afectează toate domeniile de activitate
„Altex nu a fost atât de mult impactat de ultimele modificări făcute. Legat de criza de fortă de muncă, nu cred că este doar în retail, ci în toate domeniile de activitate. Aceasta este cauzată de lipsa specialiștilor din diverse domenii. Cred că vom depăși această criză în momentul în care vom știi cum să-i atragem și să-i învățam ceea ce trebuie sa facă. Să le insuflăm dorința de a se perfecționa.
Sunt convinsă că dacă suntem alături de ei nu pleacă la concurență. Altex nu înseamnă doar magazinele, avem companii în diverse domenii de activitate. Avem ingineri care vin în intership-uri, suntem foarte implicați pe partea aceasta de a atrage angajații”, a spus aceasta, la Forumul Top Angajatori organizat de Revista Capital.
Totodată, Elena Cozianu a vorbit și despre bonusurile și comisioanele încasate de angajați. Referitor la modificările fiscale, directorul HR Altex România susține că operațiunile companiei nu au fost afectate, în condițiile în care există mii de angajați la nivel național.
„Am lucrat la sisteme de bonusare, comisionare, suntem aproape de ei, le ascultăm nevoile, le oferim cursuri de formare, toate acestea pentru a ne ține angajații aproape. Avem emoții când vine vorba de modificări fiscale, deoarece avem mii de angajați, iar bugetul este impactat, mai ales că am majorat salariile și părțile de bonusare”, a mai spus acesta.
Elena Panțîru: Românii specializați în anumite domenii au dispărut
La rândul ei, Elena Panțîru, Consilier Juridic Pro VP și reprezentant al Patronatului Importatorilor de Forță de Muncă (PIFM) a precizat că de mai bine de 15 ani nu se mai trimit români în străinătate deoarece oamenii specializați au dispărut.
„Din 2007 noi nu mai trimitem români în străinătate pentru că nu mai avem specialiști în anumite domenii. Cei din străinătate ne întreabă de ce nu le trimitem oameni specializați, dar răspunsul este că acești români au dispărut”, a spus aceasta.
În același timp, Elena Panțîru precizează că atunci când un angajator aduce un străini, cheltuielile sunt destul de mari. Totodată, ea a vorbit și despre haosul de pe piața muncii care persistă de ceva timp.
„Angajatorul care aduce un străin, cheltuiește foarte mult. Avem nevoie de această lege, pentru că în momentul de față este un haos. Personalul este pe cale de dispariție.
Din cauza faptului că România a fost de acord cu 100.000 de noi lucrători admiși s-a creat haosul. În 90% din județele din România nu găsim angajați care să poată să se încadreze, iar cei care se încadrează nu se prezintă la interviu”, a completat aceasta.