Din momentul în care am preluat mandatul de conducere a Poştei, întreaga echipă a găsit soluţii pentru eficientizarea fluxurilor, reducerea costurilor şi, nu în ultimul rând, renegocierea tarifelor. Asta ca o trecere rapidă în revistă a soluţiilor care au dus la creşterea veniturilor.
Câteva exemple concrete: Poşta Română îşi plăteşte datoriile. Am efectuat lunar plăţi către ANAF, dar şi către alţi creditori. Lunar, către ANAF se fac în medie plăţi de aproximativ 3 milioane de euro. Am stins debite pentru nu mai puţin de 15 parteneri de cash-collection. Tocmai zilele trecute am încheiat datoriile către Telekom Mobile. Mulţi alţi creditori şi-au recuperat în aceste trei luni datoriile.
Am renegociat tarife şi contracte care ne-au adus chiar şi de trei ori mai multe avantaje financiare decât în anii trecuţi. Discuţiile cu eMag au fost foarte constructive. Am ajuns la un acord care oferă ambelor părţi predictibilitate şi eficienţă. Gândiţi-vă că prin extinderea punctelor de livrare eMag în 600 de oficii ale Poştei Române am reuşit în numai două săptămâni să livrăm către clienţii noştri comuni tot atâtea produse cât pe întregul parcurs al anului 2016. Tocmai acest model de seriozitate a atras un nou retailer online de anvergură din România, care din luna octombrie lucrează cu noi, este vorba despre Fashion Days.
Am terminat anul pe plus. Am înregistrat o creştere a veniturilor în ultimul trimestru din 2017 cu circa 20 de puncte procentuale faţă de trimestrul anterior. Pot să vă spun că am înregistrat o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei/lună.
Exemplele pot continua. Dar mesajul general şi unitar este că Poşta Română are suficient capital financiar şi de încredere pentru a continua să fie o companie performantă.