Fostul ministru Elena Udrea se confruntă cu mai multe vești proaste! Potrivit informațiilor apărute recent, este vorba despre un proiect în care aceasta a fost implicată pe vremea când conducea Ministerul Dezvoltării și Turismului.
Mai precis, se dorește schimbarea brandului de țară, cu 10 milioane de euro. Vechea imagine a costat două milioane de euro și a generat ca logo al României celebra frunză pentru care a fost acuzată Elena Udrea de fraudă. Se întâmpla pe vremea când conducea Ministerul Turismului.
Elena Udrea se confruntă cu mai multe vești proaste
După lansarea brandului, s-a constat că imaginea a fost copiată de pe internet. Chiar și așa, a rămas reprezentativă pentru țara noastră ca destinație turistică, până în momentul de față.
Totodată, brandul presupune mult mai multe elemente. Manualul de brand conține atât recomandări pentru identitatea vizuală, cât și pentru modalitățile de promovare, mergând până la cuvinte-cheie care ar trebui să se regăsească în textele descriptive, notează Jurnalul.
O altă problemă care rămâne nerezolvată este auditul. Pe lângă această problemă, există și una de procedură, neexistând niciun standard pentru verificare și evaluare. Astfel, se numără în materialele de promovare elementele care în manualul de brand apar ca fiind recomandate.
Oamenii de afaceri se așteaptă la un nou val de cercetări
Potrivit sursei menționate, există o diferență esențială între „recomandat” și „obligatoriu”. Acest aspect important ar fi neînțeles de Curtea de Conturi. În acest context, funcționarii de la Ministerul Turismului „au luat totul cu copy/paste din textul manualului de brand” la fiecare licitație pentru materialele de promovare ale brandului România.
În cazul finanțării proiectului cu o sumă de cinci ori mai mare decât prima dată, din fonduri europene, auditul va fi mult mai drastic. La rândul lor, sancțiunile vor fi pe măsură.
Ar putea fi date 10 milioane de euro unei firme pentru ca aceasta să creeze noul manual de brand. Totuși, istoria recentă arată că banii au toate șansele să fie dați înapoi de România, adăugându-se alți bani pentru sancțiuni, în cazul în care auditul va găsi nereguli în crearea noului brand și în aplicarea lui. Verificări vor fi făcute și de DLAF și DNA.
Mulți dintre oamenii de afaceri din domeniu se așteaptă doar la un nou val de cercetări făcute de DNA, pe viitorii 10 ani. Un lucru similar s-a întâmplat și în cazul „frunzei”, pentru care a fost acuzată Elena Udrea de fraudă.
Conform sursei menționate, semnatarii documentelor ar putea primi pedepse cu închisoarea, după ce se va face noua anchetă. În schimb, România nu ar avea prea mult de câștigat din noua strategie.
„Am primit convocarea de CCT, pe 28 noiembrie. Se va discuta noul brand de țară, care va înlocui renumita frunză a lui Udrea. Unii dintre vechii membri ai CCT nici nu mai participă, pentru că nu au fost de acord cu structura propusă de reprezentanții ministerului, copiată de la USR. Pe 28 se va discuta informal despre proiectul privind brandul România. Față de cele două milioane de euro, cât a costat frunza, acum proiectul va fi finanțat din fonduri europene cu 10 milioane de euro. Nu erau mai buni banii pentru promovare reală, decât înlocuirea frunzei? Probabil este cam mică suma de 10 milioane de euro pentru șmecheri”, a spus o persoană din Consiliul Consultativ al Turismului, potrivit sursei menționate.