Ea a explicat că site-ul respectivei societăţi a dispărut de o lună, iar firma respectivă nu există la Registrul Comerţului în Irlanda.
‘Aşa că ne-am bucurat de foarte multă promovare, care s-a făcut în acel moment pentru brandul turistic al României, în rest tot scandalul acela nu a reuşit să ne oprească, ci am continuat să susţinem acel brand, aşa cum a reieşit de pe urma cercetărilor’, a spus Udrea.
Potrivit ministrului Dezvoltării, oricum frunza era în legalitate, iar cel mult exista riscul ca aceasta să se regăsească şi în logo-ul unei companii străine.
‘Acum, însă, nici măcar problema aceasta nu o avem. Consiliul consultativ pentru brand decisese oricum că brandul rămâne aşa cum este. În acest moment, am şi satisfacţia că nici măcar acea problema nu mai există’, a subliniat Elena Udrea.
Brandul turistic al României a fost lansat, pe 29 iulie, la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, sub sloganul ‘România – Descoperă grădina Carpaţilor’. Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească – frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale – pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism.
În urma unor afirmaţii apărute în presa din România, potrivit cărora unele însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României sunt identice cu cele ale unei companii britanice de transport, MDRT a convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, în vederea luării unei decizii în privinţa originalităţii unor însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României. Acesta a decis că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură a brandului turistic al României.
SURSA: Agerpres