Vacanța de iarnă este un moment mult așteptat în fiecare an școlar, oferindu-le elevilor ocazia de a se relaxa și de a petrece timp alături de familie.
În acest an, vacanța începe pe 21 decembrie 2024 și se încheie pe 7 ianuarie 2025, permițând copiilor să se bucure de sărbătorile de Crăciun și Anul Nou fără griji școlare.
Cum e structurată vacanța de iarnă 2024-2025
Vacanța de iarnă pentru elevi începe pe 21 decembrie 2024 și se întinde până pe 7 ianuarie 2025, oferindu-le un total de 18 zile libere.
Conform calendarului anului școlar 2024-2025, elevii se vor întoarce la școală pe 8 ianuarie 2025. Vacanța cuprinde sărbătorile Crăciunului, Anului Nou, Bobotezei și Sfântului Ioan.
Vacanța de iarnă 2024-2025 coincide și cu încheierea celui de-al doilea modul de cursuri. Al treilea modul va începe pe 8 ianuarie 2025, când elevii se vor întoarce la școală.
După această pauză de 18 zile, va urma o altă perioadă de așteptare până la următoarea vacanță, programată în luna februarie.
Vacanțe în anul școlar 2024 – 2025
- Vacanța de iarnă – 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
- Vacanța de schi 2025 – o săptămână, la hotărârea inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025;
- Vacanța de Paște 2025 de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
- Vacanța de vară 2025 de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Disputele asupra temelor de vacanță
Discuțiile asupra temelor de vacanță sunt aprinse, părinții și elevii fiind împărțiți în două tabere. Unii susțin că temele ajută la consolidarea cunoștințelor, prevenind pierderile de materie acumulate în timpul vacanței, în timp ce alții consideră că acestea perturbă relaxarea binemeritată a copiilor.
Ministerul Educației susține politica de a nu impune teme pentru vacanță pentru elevii din învățământul primar și gimnazial, promovând astfel un echilibru între relaxare și continuarea învățării.
Impactul vacanței asupra performanței școlare
Studiile recente, cum ar fi cel realizat de psihologul educațional Dacian Dolean, arată că vacanța poate avea atât efecte pozitive, cât și negative asupra performanțelor școlare ale elevilor.
Volumul temelor nu influențează în mod semnificativ rezultatele academice, însă lipsa acestora poate duce la regres în abilitățile deprinse pe parcursul anului școlar.
Dolean sugerează un echilibru: teme moderate ar putea preveni pierderile de cunoștințe fără a afecta relaxarea de vacanță a copiilor.
Copiii învață cel mai eficient atunci când sunt pasionați de subiectul pe care îl studiază. Când sunt atrași de un subiect, învățarea devine naturală și plăcută, fără efort.