Potrivit informațiilor transmise de BBC, noua fabrică de mașini electrice a costat peste 5 miliarde de euro. În prezent, au fost angajate peste 3.000 de persoane, însă numărul total de muncitori va fi de 12.000 de oameni.

„Aceasta este o zi măreaţă pentru fabrică”, pe care a descris-o ca fiind „un nou pas în direcţia unui viitor sustenabil”, a spus Elon Musk. Cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, a afirmat că fabrica respectivă este un semn de progres al industriei auto.

Proteste în Germania! Oamenii condamnă extinderea Tesla în Europa

Marți, 22 martie, activiştii de mediu au protestat lângă noua uzină Tesla din diverse motive, precum îngrijorările privind consumul de apă pentru necesităţile noii fabrici și nemulțumirile privind distrugerea vegetației pentru a construi uzina respectivă.

La ceremonia de inaugurare, protestatarii au blocat o intrare a fabricii de automobile electrice.

Investitorii apreciază noua mașină electrică Model Y

La Bursa de la New York, acţiunile companiei americane au urcat cu 2,4%, investitorii salutând livrarea primelor maşini Model Y de la noua fabrică Tesla din Europa.

Marți, 22 martie, Tesla Germania a livrat 30 de mașini electrice Model Y, autovehicule ce au o autonomie de 514 km şi costă 63.990 euro. La capacitate maximă, noua fabrică va produce 500.000 de mașini electrice pe an, depășind principalul grup auto german Volkswagen.

De asemenea, Tesla va construi o uzină de baterii electrice, cu o capacitate de producţie de 50 GWh, tot la Gruenheide în Germania. Elon Musk a informat deja că pentru majorarea producţiei de mașini electrice va fi nevoie de o perioadă de timp de peste doi ani, cât a durat construirea noii fabrici Tesla.

În prezent, JPMorgan prognozează că uzina de la Gruenheide va fabrica circa 54.000 de vehicule electrice în 2022, urmând să-și mărească producţia la 280.000 de mașini electrice în 2023 şi la 500.000 de automobile în 2025.

Tesla Inc a transmis recent că anticipează o creştere de peste 50% a livrărilor de vehicule electrice în 2022, în pofida perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, care ar urma să se atenueze în 2023.