Musk, fondatorul și CEO-ul SpaceX, în vârstă de 50 de ani, are planuri mari pentru Planeta Roșie: și anume, un oraș autosusținut cu ferme hidroponice alimentate cu energie solară, unde oamenii pot trăi permanent, la 34 de milioane de mile depărtare de Pământ.
„Următorul lucru cu adevărat important este să construim un oraș auto-susținut pe Marte și să aducem acolo animalele și creaturile de pe Pământ”, a spus Elon Musk pentru Time. „Cam o arca futuristă a lui Noe. Totuși, vom aduce mai mult de două – este puțin ciudat dacă sunt doar două.”
Marte, o misiune aproape imposibilă
În februarie, expertul în politici spațiale și profesorul de la Universitatea de Stat din Arizona, Greg Autry, a declarat pentru Business Insider că Musk probabil că nu va ajunge pe Marte cel puțin până în 2029, cu sau fără ajutorul NASA.
Alți experți spațiali spun că Marte probabil nu poate susține deloc așezarea umană pe termen lung. Musk însuși a spus organizației nonprofit XPrize în aprilie că unii astronauți „probabil vor muri” în drum spre Marte.
Musk – în prezent cea mai bogată persoană din lume, cu o avere netă de 247 de miliarde de dolari, potrivit Forbes – are, de asemenea, un istoric de stabilire a unor termene nerealiste pentru progresele tehnologice.
În 2016, Musk a postat pe Twitter că mașinile Tesla complet autonome vor fi disponibile în aproximativ doi ani. În 2019, el a promis 1 milion de Tesla „Robotaxis” până în 2020. Boring Company, pe care Musk a fondat-o în 2017 pentru a construi tuneluri de mare viteză pentru navetiști în marile orașe, pare să fi abandonat un proiect în Chicago și a amânat altul lângă Washington DC și Baltimore. .
„Punctualitatea nu este punctul meu forte”, a recunoscut Musk anul trecut, potrivit CNBC.
SpaceX, jucătorul autonom din industria aerospațială
SpaceX, evaluat recent la 100 de miliarde de dolari, este un jucător important în cursa spațială de astăzi: în aprilie, compania a primit un contract exclusiv de la NASA pentru a trimite astronauții americani pe Lună pentru prima dată din 1972.
SpaceX a redefinit standardele de sustenabilitate în inginerie aerospațială de la lansare în 2002, devenind prima companie care a reutilizat o rachetă pentru o misiune NASA în 2017. În mai, a devenit prima companie privată care a transportat astronauți către și de la Stația Spațială Internațională.
SpaceX aproape că l-a falimentat pe Musk în 2008, după o serie de lansări eșuate de rachete. Luna trecută, Musk a trimis angajaților o scrisoare în care spunea că SpaceX ar putea fi din nou expusă unui „risc real de faliment” – dar a mărturisit pentru Time că scrisoarea a fost în mare parte o tactică motivațională.