Elon Musk este determinat acum să achiziționeze aplicația Twitter pentru suma de 44 de miliarde de dolari. Acesta a anunțat următoarele: „Cumpărarea Twitter este un accelerator pentru crearea X, aplicaţia bună la toate”, a informat Reuters.

Conceptul de aplicaţie universală, care este des numit și „o super aplicaţie”, este foarte popular în Asia, iar mai multe companiile tehnologice au încercat să o reproducă.

Ce presupune „aplicația bună la toate”?

Ceea ce Musk numeşte ca fiind o „aplicaţie bună la toate” a fost descrisă drept briceagul elveţian al aplicaţiilor mobile, oferind o multitudine de servicii pentru utilizatori, cum ar fi mesagerie, reţele sociale, plăţi peer-to-peer şi comerţ electronic.

Astfel de aplicații sunt folosite pe scară largă în Asia, deoarece smartphone-ul este principala formă de acces la internet pentru majoritatea utilizatorilor din regiune, explica anul trecut Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York şi co-gazdă al podcastului tehnologic „Pivot”.

Elon Musk își dorește ca aplicația Twitter să ajungă la un miliard de utilizatori

Aplicaţia chineză WeChat are peste 1 miliard de utilizatori şi este o parte omniprezentă a vieţii de zi cu zi în China. Utilizatorii pot chema un taxi, pot trimite bani prietenilor şi familiei sau pot efectua plăţi în magazine.

În 2018, unele oraşe din China au început să testeze WeChat pentru un sistem de identificare electronică care ar fi legat de conturile utilizatorilor, conform South China Morning Post.

În acest sens, Elon Musk a precizat că nu există echivalent pentru aplicația WeChat în afara Asiei. „Practic trăieşti pe WeChat în China”, a spus el, recunoscând că a văzut o oportunitate de a crea o aplicație similară.

În timpul unei sesiuni de întrebări şi răspunsuri cu angajaţii săi, Musk a spus că doreşte ca Twitter să crească de la cei 237 de milioane de utilizatori la „cel puţin un miliard”.

Musk a spus de mai multe ori că ar fi binevenită o funcţie de plăţi digitale pe Twitter, potrivit mesajelor lansate în faza de descoperire a litigiului dintre Musk şi compania de social media.

Spre exemplu, Snap Inc a introdus recent plăţile peer-to-peer numite Snapcash, dar a închis funcţia în 2018. Compania a realizat, de asemenea, o incursiune în jocurile mobile, dar a încheiat şi această afacere, ca strategie de reducere a costurilor.

Facebook şi Instagram, diviziile companiei Meta, au încercat, de asemenea, să se extindă dincolo de reţelele sociale şi de mesagerie, în sfera comerţului electronic.