Elon Musk vrea să revoluționeze întreaga lume! Nu este vorba despre mașini
Totuși, promisiunile îndrăzneţe ale celui mai cunoscut miliardar din industria maşinilor electrice se confruntă cu dificultăţi majore, de la tehnologie la reglementări, scrie reuters.com
„Îmi place faptul că depăşesc limitele, dar cred că sunt prea agresivi”, susține analistul Roth Capital Partners, Craig Irwin.
Și-a construit o întreagă carieră sfidând scepticii
Totuși, amintim de faptul că Elon Musk şi-a construit o întreagă carieră sfidând scepticii cu afaceri active în sectorul maşinilor electrice şi cel al rachetelor.
În acest context, unii şoferi Tesla cumpără pachete de 12.000 de dolari pentru conducere autonomă, anticipând că sistemul de conducere complet autonomă va fi disponibil în curând. Simultan, 60.000 de şoferi de Tesla testează cel mai recent software pentru conducere autonomă, lucru imposibil pentru alte companii de software pentru vehicule autonome.
„Aş fi şocat dacă nu vom obţine o conducere autonomă completă mai sigură decât omul în acest an. Aş fi şocat”, a declarat Elon Musk, prezicând că sistemul de conducere autonomă completă va deveni „cea mai importantă sursă de profitabilitate pentru Tesla”.
„Este foarte bine din punct de vedere financiar”, a spus renumitul miliardar, explicând faptul că robotaxiurile ar spori utilitatea unui vehicul de cinci ori, deoarece proprietarii îşi pot trimite maşinile la muncă atunci când nu este nevoie.
Trebuie menționat că Tesla foloseşte camere şi inteligenţă artificială, evitând alte tehnologii precum Radar şi Lidar, pe care rivalii precum Waymo le includ.
Ce spun criticii?
„Trebuie să fii capabil să vezi nu doar o persoană, chiar în faţa ta, ci şi să faci asta cu o fiabilitate de 99,999999999%. Chiar şi să dai peste cineva o singură dată nu este un răspuns acceptabil”, susține Austin Russell, CEO al Luminar, producătorul lidar.
Philip Koopman, profesor la Universitatea Carnegie Mellon, care a lucrat la siguranţa vehiculelor autonome, a spus că o mare problemă este că pot apărea în mod constant cazuri neobişnuite.
„Fără un şofer uman care să gestioneze siguranţa în situaţii noi pe care învăţarea automată nu le-a dobândit, este foarte dificil să se asigure siguranţa într-un vehicul complet automatizat”, a spus Philip Koopman.
Mai mult, Tesla ar fi supusă unui control mai riguros din partea autorităţilor de reglementare înainte de a implementa flote de robotaxiuri cu roaming liber, atunci când tehnologia va funcționa.
De asemenea, Musk a mai spus că inginerii lucrează pentru a lansa anul viitor un robot umanoid, numit „Optimus”, care ar putea rezolva în cele din urmă lipsa globală de forţă de muncă şi, pe termen scurt, ar putea să transporte articole în jurul unei fabrici.
„Pentru a îndeplini sarcini periculoase şi repetitive, folosirea unui robot umanoid este o abordare exactă greşită”, susține Raj Rajkumar, profesor de inginerie electrică şi informatică la Universitatea Carnegie Mellon.
Totuși, Elon Musk nu renunță și spune că robotul poate fi mai important, pe termen lung, comparativ cu o maşină.
„Acest lucru, cred, are potenţialul, în timp, de a fi mai semnificativ decât afacerea cu vehicule”, a completat Elon Musk.