Poate arăta uimitor, dar pentru europeni Alpii pot fi un nod în gât. Lanţul muntos formeaza un perete gros de-a lungul vestului și centrului continentului, divizând ţări și îngreunând călătorie de mare distanţă din Europa, scrie portalul de ştiri Business Insider.
În zilele noastre, munții sunt brăzdaţi de câteva tuneluri și autostrăzi majore, o rețea care a legat văi îndepărtate şi mari oraşe într-o călătorie de doar câteva ore. Cu toate acestea, Alpii formează încă o barieră care încetineşte viteza între nordul şi sudul Europei chiar și astăzi. Incepand cu 1 iunie însă, această barieră ar trebui să fie considerabil mai puțin impenetrabilă.
Asta pentru luna viitoare Elveția va inaugura cel mai lung tunel de cale ferată construită vreodată. Cu o lungime de 57,09 kilometri, tunelul Gotthard va conecta regiunile de limbă germană şi italiană din Elveţia, făcâdn legătura practic între zonele joase elveţiene cu câmpiile din nordul Italiei. Tunelul Gotthard îşi depăşeşte predecesorul, Tunelul Seikan din Japonia, mai mic cu aproximativ 3 kilometri.
Tunelul, a fost construit direct prin munte şi a fost executat mai adânc sub nivelul solului decât oricare alt tunel construit. Au fost excavate peste 28 de milioane de tone de pământ şi rocă, aşa încât au apărut dealuri artificiale abrupte în văile de la gurile tunelului.
În timp ce inaugurarea aceste excepţionale lucrari de inginerie este un triumf, durata mare de construcţie arată gradul de angajament și cheltuielile pe care le necesită lucrările majore de infrastructură. Tunelul a fost aprobat pentru prima dată în 1992 într-un referendum național, un produs al sistemului elveţian de democraţie directă. Lucrările au început în 1996, iar forarea tunelurilor a fost terminată abia în 2011. Tunelul a costat până acum aproximativ 10,3 miliarde de dolari.