Elysee Concept, arta de a vinde parfumuri de lux

Compania Elysee Concept a inaugurat la inceputul lunii septembrie primul concept store de parfumuri de lux din Romania, Elysee Concept Maison des Parfums. Acesta aduce pe piata locala in exclusivitate peste 30 de branduri de renume. Elysee Concept Maison des Parfums se afla intr-o vila istorica in Piata Lahovari din Capitala. Cristina si Laurentiu Balan, proprietarii companiei, au dezvaluit pentru cititorii Capital Online ce presupune un business cu parfumuri de nisa si cum au reusit sa imbine

Compania Elysee Concept a inaugurat la inceputul lunii septembrie primul concept store de parfumuri de lux din Romania, Elysee Concept Maison des Parfums. Acesta aduce pe piata locala in exclusivitate peste 30 de branduri de renume. Elysee Concept Maison des Parfums se afla intr-o vila istorica in Piata Lahovari din Capitala.

Cristina si Laurentiu Balan, proprietarii companiei, au dezvaluit pentru cititorii Capital Online ce presupune un business cu parfumuri de nisa si cum au reusit sa imbine pasiunea cu afacerile.

Elysee Concept, mai mult decat un butic de parfumuri

Reporter Capital: Cum ati luat decizia deschiderii unui magazin de parfumuri de lux pe piata din Romania?

Cristina Balan: Aceata pasiune o avem de foarte multi ani insa am inceput sa prospectam piata parfumurilor de lux din Romania in urma cu trei ani. Au urmat discutii, business-planuri cu marile branduri din industria de profil, toate rezultand in acest concept-store. Am decis sa nu intram pe piata cu pasi mici, ci sa facem din prima clipa totul perfect.

Reporter Capital: Cum si de ce ati ales aceasta locatie?

Cristina Balan: In spate au stat ani de prospectare de piata si pentru asta am apelat si la specialisti in domeniu. Am ales o vila istorica pentru ca ne-am dorit inca de la inceput ca acest concept-store sa fie mai mult decat un butic de parfumuri, am vrut sa fie o adevarata experienta de shopping.

Reporter Capital: Cat ati investit pana acum in aceasta afacere?

Laurentiu Balan: Pana in acest moment am investit 300.000 de euro, din care 100.000 de euro au fost alocati doar pentru restaurarea si amenajarea locatiei. Pana la finele anului in curs aveam in plan sa mai investim inca 200.000 de euro.

2009, anul extinderilor pentru Elysee Concept

Reporter Capital: Ce planuri de viitor aveti?

Laurentiu Balan: Vom dezvolta noi magazine la nivel national prin deschiderea de noi locatii, parteneriate, francize si prin activitati de distributie. Avem in plan deschiderea unei noi locatii pana la finele anului in curs, tot in Bucuresti, insa nu de anvergura acestuia. Insa anul extinderilor va fi anul 2009.

Reporter Capital: Noile locatii vor avea la baza tot conceptul Maison des Parfums?

Laurentiu Balan: Nu poate exista decat un singur “Maison des Parfums”. Avem in dezvoltare noi concepte pe care le vom implementa in noile locatii.

Reporter Capital: Aveti in plan si extinderea in afara tarii?

Laurentiu Balan: In 2009 avem in plan sa ne extindem in Bulgaria. In acest moment prospectam aceasta piata si incercam sa gasim eventualele asemanari si diferente intre Bulgaria si Romania. In cazul in care vor exista oportunitati nu excludem nici intrarea si in alte tari.

Reporter Capital: Aveti o limita de buget pentru magazinele pe care le veti inaugura?

Laurentiu Balan: Nu vom impune o astfel de limita pentru ca Elysee Concept nu este un simplu magazine ci o pasiune. Totodata suma investita depinde si de locatie.

Afaceri de 1 milion de euro pentru 2009

Reporter Capital: Ce cifra de afaceri vizati pentru primul an pe piata din Romania?

Laurentiu Balan: Pentru 2009 vizam o cifra de afaceri de 1 milion de euro si speram ca in urmatorii trei ani sa devenim principalul distribuitor de parfumuri de lux din Romania.

Reporter Capital: Cum priviti celelalte magazine de parfumuri de lux de pe piata locala?

Laurentiu Balan: Conceptul pe care l-am implementat noi este unul complet nou. Cred ca parfumeriile care se afla in acest moment pe piata nu pot fi numiti competitori. Acestea pot ajunge chiar clientii nostri pentru ca brandurile pe care le comercializam sunt unice in Romania. Nu avem nici o retinere in a ne promova produsele in alte magazine, daca acestea intrunesc anumite conditii.

Elysee Concept aduce cel mai scump parfum din Romania

Reporer Capital: Cum se vand parfumurile de lux? Ce strategie ati ales?

Cristina Balan: Asa cum am spus, incercam sa imbinam business-ul cu pasiunea si nu ne axam pe vanzari. Vrem in primul rand ca persoanele care intra in concept store-ul nostru sa plece multumite. In acest sens oferim consultanta in alegerea parfumului ideal pentru orice persoana.

Reporter Capital: Care este cel mai scump parfum pe care il aveti in portofoliu?

Cristina Balan: Avm cel mai scump parfum de pe piata din Romania: Parfum de MDCI (foto stanga). Acesta are un pret de aproape 4.000 de euro si vine intr-un flacon care a fost creat prin tehnici inedite de prelucrare a cristalului. In lume exista doar 100 astfel de parfumuri, fiecare find insotit de un certificate de autenticitate. In magazinul nostrum avem insa parfumuri pornind de la 100 de euro.

Reporter Capital: Care este parfumul cu cea mai lunga traditie?

Cristina Balan: Cel mai “vechi” parfum este Aqua de Genova, parfumul nobilimii italiene, care din 1853 nu si-a schimbat reteta.

Reportet Capital: Exista colectionari de parfumuri?

Cristina Balan: Bineinteles! Cand vorbim de colectionari ne gandim la acele persoane care nu trateaza parfumul ca pe un simplu accesoriu ci ca pe o opera de arta.

Reporter Capital: Cat timp este necesar pentru crearea unui parfum de lux?

Cristina Balan: Sunt parfumuri care necesita peste 10 ani pentru a fi create, dar sunt parfumuri care au nevoie de doar cateva luni. Punctul final este atunci cand parfum se impleteste perfect. Spre exemplu parfumul Gold (foto dreapta), creat de Amouage, casa de parfumuri a seicului din Oman, nu a avut limita de buget si de timp.

Reporter Capital: Ce solutii aveti pentru clientii care nu gasesc un parfum care sa ii reprezinte?

Cristina Balan: Putem crea si parfumuri la comanda. Mai mult chiar, oferim o orga de esente pentru ca iubitorii sa isi creeze propriul parfum. Orga vine insotita bineinteles de un indrumar iar clientul va dispune si de consilierea noastra.

Reporer Capital: Cum arata clientul Elysee Concept?

Cristina Balan: Clientul nostru este orice femeie sau barbat care stie sa aprecieze un parfum de nisa, care simte o emotie aparte cand il miroase.

Reporter Capital: Cine cumpara mai mult: femeile sau barbatii?

Cristina Balan: Desi avem in portofoliul nostru in egala masura parfumuri de femei dar si de barbati, doamnele sunt cele care vin si cumpara cel mai mult.

Reporter Capital: Cum caracterizati piata parfumurilor de lux din Romania?

Laurentiu Balan: Este o piata aflata inca la inceput dar care are un mare potential de crestere.