Planurile pentru 2012 vizează creşterea cifrei de afaceri până la 180 de milioane de Euro şi extinderea accelerată eMAG Marketplace pe mai multe categorii de retail.

„Anul 2011 a fost anul revenirii pe creştere a vânzărilor, iar jumătate din creştere a fost adusă proactiv de noi. Un alt lucru interesant în 2011 este schimbarea comportamentului de cumpărare: nu te mai poţi lăuda la televizor cu cele mai mici preţuri sau cele mai bune servicii, clienţii au învăţat să compare, să verifice şi să aleagă. Şi aici noi stăm bine, livrăm ceea ce promitem", a declarat Iulian Stanciu, Director General eMAG.

„eMAG va primi peste 100 de milioane de vizite în 2012, un trafic care este de cel puţin 10 mai mare decât un centru comercial important din România. Datorită acestui fapt, considerăm că eMAG Markeplace este o platformă foarte interesantă pentru orice comerciant, chiar daca are sau nu un magazin online propriu în prezent. Considerăm că nu avem concurenţi ci doar posibili parteneri, pentru că oferim acces la o bază uriaşă de clienţi care au deja încredere să cumpere de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, Vicepreşedinte, Director de Dezvoltare eMAG.

Momente cheie 2011

eMAG a dat anul trecut un impuls puternic în comerţul online din România prin lansarea conceptului Marketplace şi prin organizarea celui mai important eveniment de shopping al anului.

Black Friday, eveniment organizat în premieră în România, este un fenomen de care a beneficiat întreaga piaţa. Vânzările tuturor magazinelor au crescut indiferent dacă acestea au participat sau nu cu promoţii dedicate evenimentului.

În ultima vineri din luna noiembrie, într-o singură zi, site-ul eMAG a înregistrat cifra record de 1,2 milioane de vizitatori. Clienţii eMAG au făcut cumpărături în valoare de 8 milioane de euro. Numai prin această acţiune punctuală, nivelul pieţei de electronice şi IT din România a crescut cu 10 milioane de euro, iar piaţa totala de retail a înregistrat o creştere de 1% la nivel de an.   

Tot în premieră pentru piaţa românească, eMAG a lansat, în luna aprilie a anului trecut, platforma Marketplace, prin intermediul căreia companiile partenere îşi pot comercializa produsele direct pe emag.ro. Până în prezent, eMAG a introdus în oferta sa categorii precum: jucării (Doron Land),  muzică (Nova Music) şi asigurări (Asigura | Netrisk Broker de Asigurare). Cărţile (Libris) au fost cele mai vândute produse pe Marketplace şi au generat peste jumătate din valoarea vânzărilor de anul trecut, iar asigurările auto au reprezentat cel mai dinamic segment.

Evoluţia principalelor categorii de produse în 2011

Segmentele-vedetă pentru vânzările eMAG în 2011 au fost tabletele, smartphone-urile, laptopurile şi Smart TV. Tabletele s-au dovedit a fi cele mai populare produse în mediul online şi estimăm o creştere accelerată a vânzărilor şi în 2012.

Pe lângă tablete, eMAG şi-a consolidat anul trecut poziţia de lider pe segmentul laptopurilor. Am introdus ultrabook-urile, segment care estimăm ca va creşte exponenţial odată cu apariţia noilor procesoare Intel.

Şi segmentul smartphone a crescut pe fondul diversificării ofertelor de date pentru mobil şi a conţinutului care poate fi accesat, eMAG având o ofertă cu peste 100 de modele de smartphone.

eMAG a crescut cota de piata în segmentul TV prin orientarea către produsele premium (Smart TV şi 3D). Estimăm în 2012 o creştere a televizoarelor Smart odată cu lansarea noilor game de la principalele branduri.