eMag, cel mai mare retailer online din România, a avut anul trecut un profit de șase ori mai mic decât în 2011, ca urmare a deciziei companiei de a se axa pe o politica de investiții strategice pe termen lung.
eMAG a avut anul trecut o cifră de afaceri de 153,7 milioane euro, venituri de 154,3 milioane euro şi un profit de doar 181.000 de euro. Spre comparaţie, în 2011 compania înregistra afaceri de 146,6 milioane de euro, venituri de 147,5 milioane de euro şi profit de 1,2 milioane de euro. La debutul crizei compania avea afaceri de 61 de milioane de euro şi pierderi de 2,86 milioane de euro. Compania avea la sfârşitul anului 350 de angajaţi cu 12 mai mulţi decât în 2011 şi cu 88 mai mulţi decât în 2008, conform informaţiilor de la Ministerul de Finanţe.
UPDATE
Reprezentanții companiei susțin, într-un punct de vedere remis Capital, că cifrele comunicate Registrului Comertului (si publicate de Ministerul Finanțelor Publice- n.r.) reflectă doar vânzările eMAG din gestiunea proprie. "Pe măsură ce devenim retailer online generalist, raportăm vânzările totale generate, care includ și Marketplace-ul, adică toate celelalte categorii de produse vândute pe eMAG", susțin reprezentanții companiei, precizând că "Rezultatele financiare anunțate la conferința de presă – 165 mil euro și 13,8% creștere" sunt cele corecte.
Referitor la profitul net raportat pentru anul trecut, cei de la eMag susțin că "obiectivul a fost de a ne concentra pe dezvoltare, nu spre o tinta de profitabilitate".
Grupul Nas¬pers a cum¬părat anul trecut 70% din eMag cu 93 milioane euro, potrivit datelor din rapor¬tul anual, şi a avut venituri de 3,7 miliarde euro, în creştere cu 27%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2013.
eMAG vrea să atingă o cifră de afaceri de un miliard de euro
Piaţa electro IT a crescut anul trecut cu 4,5% deşi cei de la eMAG se aşteptau la o creştere de 10%. Chiar şi cu ajutorul evenimentului Black Friday, care a generat 78% din creşterea întregului an, piaţa nu a crescut. În schimb, eMAG a generat vânzări de 165 milioane de euro, înregistrând o creştere de 14% faţă de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieţei.
Iulian Stanciu, şeful eMAG, a declarat că de la investiţia făcută de grupul sud-african Naspers care a preluat pachetul majoritar de acţiuni, eMAG nu mai are ca obiectiv profitul ci expansiunea. „Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă. Ne permitem luxul de a gândi pe termen lung, am renunţat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investiţii strategice care ne vor ajuta să ne ducem business-ul la următorul nivel”, afirmă Stanciu.
Omul de afaceri se aşteaptă ca în următorii cinci ani, eMAG să ajungă la o cifră de afaceri de un miliard de euro. Stanciu se bazează pe introducerea unor noi categorii precum fashion (piaţă de 4 miliarde de euro), piese auto şi anvelope (piaţă de 500 milioane euro), produse alimentare (piaţă de 15 miliarde de euro). În următoarele trei luni, eMAG va introduce noi categorii de produse precum “Parfumuri şi cosmetice”, „Pet Food şi accesorii” şi va întregi gama de produse pentru copii.
Compania a lansat recent două noi showroom-uri: unul la Galaţi şi unul la Oradea.