UPDATE: Oficialii eMAG au precizat că datele de pe site-ul Ministerului de Finanţe sunt greşite dintr-o eroare de soft. Astfel eMAG a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 550 de milioane de euro şi pierderi de 19 milioane de euro.
Investițiile realizate anul trecut au ajuns la 50 de milioane de euro, din care 24 de milioane au susținut dezvoltarea tehnologiei eMAG și 23 de milioane extinderea internațională. Încă 1 milion de euro a fost investit în dezvoltarea logistică și 2 milioane de euro în dezvoltarea angajaților prin participări la conferințe și training-uri internaționale și programe speciale de formare, precum Talent Internship sau Future 25.
În 2016, traficul total eMAG a crescut față de anul precedent și a ajuns la 270 de milioane de vizite, cu două luni, septembrie și decembrie, în care mobile-ul a adus peste 60% dintre acestea.Smartphone-ul a revoluționat comerțul online și a devenit un instrument firesc pentru informare și cumpărături. Pentru 2017, estimarea eMAG este că traficul din mobile va depăși pragul de 70% dintr-un total de aproximativ 379 de milioane de vizite estimate pe site.
În 2017, oferta eMAG va ajunge la aproximativ 2 milioane de produse prin diversificarea unor categorii foarte dinamice, care atrag tot mai mulți clienți online: Home & Deco, Auto, Bricolaj, Articole pentru copii și jucării, Sport și Fashion. Creșterea ofertei din aceste categorii va fi susținută și de sellerii parteneri în eMAG Marketplace, care vor avea acces la servicii pentru creșterea vâzărilor și îmbunătățirea experienței oferite clienților.
“Pentru 2017, ne propunem să ajungem la peste 7.000 de magazine partenere, care vor avea acces la infrastructura de livrare eMAG, prin punctele de livrare și showroom-uri. De aceste servicii vor beneficia și micii producători români înscriși în programul Deschide România,” a completat Iulian Stanciu.
Dacă în 2016 vânzările generate de sellerii din eMAG Marketplace reprezentau 19% din totalul vânzărilor generate de eMAG, în 2017 acestea vor crește accelerat și vor reprezenta aproximativ 29% din vânzările generate.
Pentru îmbunătățirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la peste 600 de puncte de livrare în parteneriat cu Poșta Română și va extinde rețeaua de showroom-uri din țară, până la finalul anului 2017. De asemenea, eMAG va extinde la nivel național și serviciul de livrare în 2 ore în orașele cu showroom și va introduce opțiunea de livrare pe intervale orare, inclusiv în week-end.În plus, eMAG pregătește un card de credit pentru cumpărături, în a doua jumătate a anului.
eMAG a cumpărat recent firma de curierat Sameday. În urma tranzacției, Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier, deține 20% din acțiuni, iar eMAG 80%, Octavian Bădescu vânzând pachetul deținut în companie.
eMAG.ro este administrat de Dante International și este cel mai mare magazin online. Acționarii companiei sunt grupul sud-african Naspers – 77,21% (prin Intervision (Services) Holdings BV Olanda) și omul de afaceri Iulian Stanciu – 22,79%, conform datelor de la Registrul Comerțului. Stanciu a mai spus că este posibil ca rulajul eMAG pe toate piețele să atingă un miliard de euro în acest an. Echipa grupului eMAG (care include alături de eMAG și Conversion, PC Garage, Depanero și FashionDays) însumează 3.822 oameni, din care 650 se ocupă de dezvoltarea IT.