eMAG, cel mai mare magazin online din România, a înregistrat în primul semestru o creştere a afacerilor de 64% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, la 41 milioane euro. Până la finalul anului, eMAG îşi menţine obiectivul de 100 de milioane de euro.
„Evoluţia foarte bună din prima jumătate a anului 2010, mult peste media pieţei, se înscrie în previziunile noastre iniţiale, fiind impulsionată de lansarea de servicii premium, deschiderea de showroomuri în principalele oraşe din ţară şi de diversificarea constantă a ofertei de produse. Continuăm să ne întărim poziţia şi pe segmentul corporate, prin oferirea de servicii personalizate pentru companiile medii şi mari: account management, transport gratuit şi preferenţial, posibilitatea de a cumpăra orice produs dintr-un singur loc, acordare de discount-uri la volume importante de achiziţii, precum şi acordare facilă de termene de plată,” a declarat Iulian Stanciu, director general eMAG.
Potrivit estimărilor eMAG, piaţa de retail online a înregistrat o creştere cu aproximativ 30% în prima jumătate a anului 2010, în timp ce întreg sectorul de retail IT&C, electronice şi electrocasnice a înregistrat o contracţie de 10%. Ascensiunea mediului online vine pe fondul maturizării jucătorilor din acest domeniu şi a creşterii încrederii consumatorilor în achiziţiile online.
„Estimăm o creştere uşoară a pieţei în a doua jumatate a anului, urmată de o evoluţie accelerată în următorii doi ani. Ca şi consum electro-IT suntem extrem de jos chiar şi faţă de ţările din regiune, iar calmarea pieţei bombardate până acum de ştiri „senzaţionale” negative va duce la sporirea încrederii şi creşterea consumului,” a adăugat Iulian Stanciu.
„Datorită modelului de business eficient şi automatizării din ce în ce mai mari a operaţiunilor, putem oferi constant atât promoţii foarte bune cât şi servicii premium asociate, cu costuri mai scăzute faţă de comerţul tradiţional. Peste 1 milion de vizitatori unici, adică aproximativ 20% din utilizatorii activi de internet din România vizitează lunar site-ul eMAG,” a declarat Radu Apostolescu, director de marketing eMAG.
Notebook-urile s-au vândut cel mai bine
Potrivit raportului GFK, segmentul care a înregistrat cele mai mari vânzări este cel al notebook-urilor. Cu o cotă de piaţă de 22%, în creştere faţă de anul trecut, eMAG îşi menţine poziţia de lider în vânzările din România.
Pe fondul diversificării produselor şi interesului tot mai mare al clienţilor pentru echipamentele foto-video, eMAG şi-a dublat cota de piaţă pe acest segment până la 21%. Un alt segment cu o creştere notabilă este cel al imprimantelor, zonă în care eMAG deţine 15% din piaţă.
Tendinţa de creştere s-a manifestat şi pe două categorii de produse tot mai căutate de consumatori: smartphone şi televizoare LCD, cu o cotă de piaţă de 10%, respectiv 8%. Unele dintre cele mai importante creşteri au fost obţinute pe două categorii de produse noi: electrocasnice mici şi îngrijire personală. Până la sfarşitul anului, eMAG intenţionează să introducă şi alte categorii noi de produse.
SURSA: eMAG