eMAG a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 1,95 miliarde de lei în toate țările, cu 56% mai mare față de anul precedent. Extinderea regională a fost motorul principal al dezvoltării și a beneficiat de jumătate din totalul investițiilor din 2015, care s-au ridicat la 48 milioane euro. În România, eMAG a avut o creștere de 28% a cifrei de afaceri, până la 1,39 miliarde de lei, care a venit pe fondul extinderii accelerate a gamei de produse, a creșterii de piață și a creșterii adopției cumpărăturilor online.
„România este o piață cheie pentru Naspers, iar comerțul online este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere din regiune în următorii ani. Business românesc, lider în ecommerce, creat și condus de o echipă talentată și dedicată, eMAG este în poziția ideală să beneficieze de această creștere. Ne bucură faptul că putem susține aceste planuri”, a spus Bob van Dijk, CEO Naspers.
„Ecommerce este un model de tehnologie care salvează timp și bani. Investim în tehnologie dezvoltată în România și exportăm acest model în Bulgaria, Ungaria și Polonia”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Investițiile realizate anul trecut de eMAG au însumat 48 de milioane de euro. Principalele direcții au fost dezvoltarea regională a companiei, care a atras investiții de 24 de milioane de euro și dezvoltarea tehnologiei eMAG (18 milioane de euro). Încă 6 milioane de euro au fost investite în dezvoltarea de noi categorii, a brandului, dezvoltarea logistică și a angajaților prin programe speciale de formare.
„Ne interesează și zona de servicii, reparații de electronice, plăți de taxe, plăți la utilități. Vrem ca utilizatorii să poată accesa toate acestea dintr-un singur loc”, a declarat Stanciu.
Peste un milion de produse și 4000 de magazine partenere
„eMAG este în prezent cel mai mare centru comercial, cu peste un milion de produse și 17.000 de branduri. Vom investi în diversificarea categoriilor de produse, în dezvoltarea lor în profunzime și în creșterea accelerată a platformei Marketplace. Într-un an vrem să ajungem la 4.000 de magazine partenere. Marketplace eMAG este cea mai mare oportunitate de creștere pentru orice comerciant”, precizează Iulian Stanciu.
Experiența de cumpărare, servicii și logistică
Pentru îmbunătățirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la 200 de puncte de livrare în București și în țară până la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Poșta Română. eMAG lansează pentru București și serviciul de livrare în 2 ore, disponibil non-stop, indiferent de oră sau zi a săptămânii.
Echipa eMAG și eMAG Labs
În august 2016, echipa grupului eMAG (care include alături de eMAG și Conversion, Depanero și FashionDays) a însumat 2.900 de oameni. 2.400 dintre ei, reprezentând 83%, lucrează în echipa din România.Dezvoltarea tehnologică este realizată de o echipă formată din 600 de ingineri IT, iar în următorii doi ani eMAG va angaja alți 300 de programatori care vor lucra la dezvoltarea platformei. Anul acesta va fi lansat, cu susținerea Naspers, eMAG Labs, un centru de testare și implementare de tehnologii noi (VR, IoT, machine learning) pentru ecommerce. Soluțiile dezvoltate de eMAG Labs vor fi folosite de Naspers la nivel global.