Comerțul online a intrat într-o nouă etapă: tot mai mulți clienți preferă să cumpere online de pe smartphone și tabletă. În lunile noiembrie și decembrie, dispozitivele mobile au depășit, pentru prima dată, pragul de 50% din totalul vizitelor de pe site-ul eMAG (50,2%). Creșterea accelerată a vizitelor de pe smartphone și tabletă va continua și în 2016, ajungând la aproximativ 120 de milioane. Vârful de trafic va fi atins, la fel ca anul trecut, în noiembrie și decembrie, când 60% din vizite vor veni din mobile.
Dacă în 2014, dispozitivele mobile însumau 34,8 milioane de vizite, în 2015 traficul din mobile a crescut accelerat, ajungând la 69,2 milioane de vizite, dublu față de anul precedent. În paralel, traficul de pe desktop s-a menținut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite. În ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de creștere a traficului total de pe eMAG: în 2015, site-ul a înregistrat cu 27% mai multe vizite față de anul precedent, urmând ca în 2016 creșterea să fie de 31%.
„Creșterea dispozitivelor mobile vine din dorința clienților de a se informa și de a cumpăra de oriunde, la orice oră. În plus, creșterea și diversificarea gamei de produse pe eMAG și accesul facil la produsul dorit au contribuit la această transformare de comportament. 2015 este primul an în care vizitele de pe mobile le-au depășit pe cele de pe laptop și desktop și avem toate motivele să ne așteptăm și anul acesta la o creștere. Acest lucru se va observa și în comenzile de pe telefon și tabletă unde anticipăm că vom înregistra o creștere de cel puțin 30%”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology at eMAG.
Dispozitivele mobile sunt atât o sursă de comenzi, dar și primul pas în experiența de informare și achiziție a clienților. În 2015, 35% din comenzile primite de eMAG au inclus în procesul de decizie cel puțin o interacțiune cu smartphone-urile și tabletele.
În ceea ce privește categoriile de vârstă care utilizează cel mai mult dispozitivele mobile pentru comenzi, datele arată că peste 80% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani. Volumul cel mai mare de produse comandate de pe smartphone și tabletă s-a înregistrat în intervalul orar 19:00 – 01:00 (38,4%).
În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) și telefoanele mobile (8,04%), urmate de produsele pentru casă și grădină, beauty și electrocasnice mari.
Aproximativ 78% dintre vizitele înregistrate pe site-ul eMAG au venit de pe smartphone-uri cu sisteme de operare Android, urmate de iOS (19,6%). În cazul tabletelor, topul este condus de iPad-uri (63,4%). În ceea ce privește comenzile, ierarhia se păstrează: 74,9% dintre acestea au venit de pe telefoane cu sisteme de operare Android și 66,1% de pe tablete iOS.
Aplicația eMAG pentru Android și iOS
„Dezvoltarea unei aplicații de mobil nu e suficientă dacă nu vorbim și de o experiență de utilizare care să pună accent pe viteză, personalizare și calitatea interacțiunii. Anul trecut ne-am concentrat eforturile pe simplificarea procesului prin care clienții își pot cumpăra produsele dorite de pe mobil și am implementat opțiunea de a cumpăra foarte ușor cu un simplu swipe pe butonul de comandă. Opțiunea a fost foarte apreciată, în special de Black Friday, de clienții care și-au comandat rapid produsele dorite. În plus, aplicația le dă posibilitatea clienților de a-și configura liste de produse favorite și am activat și o secțiune dedicată, Promoțiile zilei. În perioada următoare, clienții vor vedea tot mai multe beneficii aduse de aplicația eMAG”, a adăugat Bogdan Axinia.
eMAG Bulgaria și Ungaria
În 2015, dispozitivele mobile au adus pe site-ul eMAG Bulgaria 30% din traficul total, în creștere cu 150% față de 2014, și 20% din totalul comenzilor. În lunile noiembrie și decembrie, vizitele de pe dispozitivele mobile au atins pragul de 38% din total.
Și în Ungaria, traficul de pe smartphone-uri și tablete a crescut de trei ori față de anul precedent, reprezentând 30% din volumul total al vizitelor înregistrate pe site. În ce ce privește comenzile, 20% au fost făcute de pe dispozitivele mobile. În ultimele două luni ale anului trecut, vizitele de pe mobile au atins pragul de 39% din total trafic.
În primul trimestru din 2015, aplicația de mobile a fost lansată și pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria.