Alertă pentru toți clienții eMAG! Mesajul care te lasă pe loc fără banii de pe card

eMAG

SURSA FOTO: Inquam Photos / George Călin

Pericol de fraudă online la eMAG! Hackerii sunt cu ochii pe clienții magazinului online. Identitatea eMAG a fost folosită în mod fraudulos de hackeri pentru a fura banii oamenilor nevinovați.

Tentativă de fraudă online la eMAG

eMAG. Frauda de tip phishing prin folosirea identității vizuale a companiei eMAG este o amenințare actuală. Recent, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a fost alertată cu privire la o încercare de fraudă care se răspândește prin mesaje text, vizând utilizatorii din România.

Aceste mesaje conțin link-uri malițioase și sunt concepute astfel încât să provoace emoții (cum ar fi câștigul unui premiu), inducând potențiale victime să acceseze link-ul, să furnizeze informații sensibile sau chiar să instaleze aplicații malițioase.

Procedând prin tehnici de inginerie socială, atacatorii încearcă să convingă utilizatorii că mesajele sunt trimise de la un comerciant de încredere.

Dacă vă confruntați cu astfel de mesaje suspecte, în care sunteți îndemnați să accesați link-uri sau să descărcați atașamente, fără a primi explicații clare cu privire la necesitatea acestor acțiuni, este esențial să contactați expeditorul pentru clarificări, preferabil printr-un alt canal de comunicare.

Este important să fiți vigilenți și să nu acționați impulsiv în fața unor astfel de mesaje, pentru a vă proteja datele și dispozitivele de potențiale atacuri cibernetice.

Cum vă puteți feri de astfel de capcane?

Fiți vigilenți și examinați cu atenție informațiile primite înainte de a furniza date online! Verificați întotdeauna autenticitatea site-ului, mai ales atunci când furnizați informații sensibile sau faceți plăți.

Verificați întotdeauna cu atenție sursa mesajelor sau notificărilor primite! În caz de suspiciune, verificați link-urile sau atașamentele cu ajutorul unei soluții de securitate (cum ar fi virustotal.com, scamadviser.com). Raportați astfel de email-uri organizației impersonate pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase.

Dacă ați furnizat date sensibile, notificați imediat banca și, în caz de fraudă, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și informați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro). Nu în ultimul rând, contribuiți la distribuirea acestor avertismente către alți utilizatori pentru a reduce șansele de succes ale unor astfel de tentative de fraudă!

Informații utile

E-mailuri de tip phishing. Phishing-ul se referă la mesaje false care manipulează destinatarii pentru a le dezvălui date personale, financiare sau de securitate. Infractorii informatici profită de faptul că oamenii sunt ocupați; la prima vedere, aceste e-mail-uri par autentice.

Este important să fiți atenți la utilizarea dispozitivelor mobile. Detectarea unei încercări de phishing pe telefonul mobil sau pe tabletă poate fi mai dificilă.

Phishing prin SMS. Smishing (o combinație de SMS și Phishing) reprezintă o tentativă de înșelare prin mesaje text, cu scopul de a obține date personale, bancare sau de securitate.

Prin intermediul mesajelor text (SMS), autorii îți cer de obicei să suni la un număr de telefon sau să accesezi un link pentru a „verifica, actualiza sau reactiva” contul tău. Cu toate acestea, în realitate, ești direcționat către un site fals sau către un complice al infractorilor, care pretind a fi reprezentanți ai băncii.

Apeluri telefonice de tip psishing. Vishing (o combinare a cuvintelor „Phishing” și „voce”) este o formă de fraudă în care infractorii contactează telefonic victima și, prin diverse pretexte, încearcă să o convingă să divulge date personale și/sau financiare sau să transfere bani.