2,5 milioane de români, adică aproximativ 31% dintre utilizatorii activi de internet din ţara noastră, vizitează lunar eMAG.ro, cel mai mare magazin online, înainte de a lua o decizie de cumpărare. Altfel spus, numărul total al vizitatorilor care accesează lunar eMAG reprezintă de 45 de ori capacitatea Arenei Naţionale. În 2010, vânzările eMAG au fost de 12 ori mai mari decât toate vânzările online din Bulgaria.
eMAG a înregistrat 1,3 milioane de comenzi, în anul 2011, de peste 300 de ori mai mult decât în urmă cu 10 ani. Dacă în 2002, către magazinul online eMAG au fost plasate 4.300 de comenzi, numărul acestora a crescut exponenţial, înregistrându-se 42.000 în 2005, pentru ca numărul acestora să se ridice la 370.000 în 2008 şi la 1,3 milioane anul acesta.
“Comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ în ultimii 10 ani, sub influenţa comerţului online. Astfel românii se informează cu privire la caracteristicile produselor, alternativele pe care le au şi la preţuri în mediul online înainte de a lua o decizie de achiziţie. În acest context, eMAG este în egală măsură un magazin online şi o reţea socială de shopping, având în vedere că foarte mulţi vizitatori se informează despre produse, citesc review-urile făcute de alţi clienţi şi discută cu aceştia chiar în paginile produselor respective,” a declarat Radu Apostolescu (foto), vicepreşedinte şi cofondator eMAG.
Dacă în urmă cu 10 ani clienţii căutau informaţii în magazinele online, dar cumpărau de la retailerii tradiţionali, în prezent comportamentul consumatorilor în mediul online s-a schimbat dintr-unul de informare într-unul de cumpărare, ridicând cota de piaţa a vânzărilor online la 20% din total retail electro-IT in Romania. Dincolo de vânzări, influenta comerţului online în total retail, prin acces la informaţii şi punerea în contact a clienţilor unii cu alţii, este covârşitoare.
Evoluţia rapidă a comerţului online s-a bazat încă de la început pe avantajele pe care le are dar şi pe adaptarea acestui model de comerţ la piaţa româneasca. Pe scurt, clienţii online au acces la o bază de date extinsă de produse şi servicii, pot compara preţurile şi specificaţiile produselor şi economisesc timp în tot acest proces. La acestea se adăugă investiţii majore în facilităţi de tip call-center, showroomuri precum şi servicii care aduc valoare importantă clientului: posibilitatea de retur în 30 de zile, service-ul rapid cu transport gratuit tur-retur şi multe altele. De 10 ani, eMAG este magazinul online preferat de cei mai mulţi utilizatori români de internet, menţinându-şi constant poziţia de lider al pieţei electro-IT dar diversificându-şi mult oferta în ultimii ani.
Cu o cotă de piaţă de 70% în comerţul online din România, eMAG este cel mai mare magazin din Sud Estul Europei după cifra de afaceri; în 2010, vânzările eMAG au fost de 12 ori mai mari decât toate vânzările online din Bulgaria.
Cu un portofoliu de 60.000 de produse reprezentând 400 de branduri şi şi 744 de categorii, eMAG este vizitat lunar de 2,5 milioane de vizitatori, respectiv o treime din numărul total de utilizatori din România. Altfel spus, numărul total al vizitatorilor care accesează lunar eMAG pentru a se informa înainte de achiziţia unui produs electro-IT ar reprezenta de 45 de ori capacitatea Arenei Naţionale. Vizitatorii eMAG petrec în medie 7,5 minute pe site la fiecare vizită, vizualizând 8 pagini de produse şi review-uri. Numai în 2011, traficul eMAG a însumat 52 de milioane de vizite, ceea ce s-ar traduce în 737 de ani petrecuţi pe site-ul eMAG.
În ceea ce priveşte totalul produselor livrate, numărul acestora s-a ridicat în 2011 la 2,1 milioane, faţă de 122 în anul 2001. Numai într-o singură zi, cu ocazia Black Friday, eveniment care deschide oficial sezonul cumpărăturilor de Crăciun, a fost înregistrat un vârf de 100,000 de produse comandate şi un record de 1,2 milioane de oameni au accesat în această zi magazinul online eMAG.
eMAG a investit în dezvoltarea pe orizontală a categoriilor de produse din portofoliu. Astfel, a fost lansat conceptul Marketplace, prima platformă online din România care grupează mai mulţi retaileri şi care contribuie semnificativ la dezvoltarea comerţului online românesc, prin standardele de calitate impuse comercianţilor. În prezent, sunt disponibile patru categorii de produse: jucării, cărţi, muzică şi asigurări, dar planurile pentru 2012 vor indica o creştere a categoriile oferite.
Retailerul operează magazinul www.emag.ro precum şi şapte showroom-uri în Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Cluj, Timişoara, Constanţa şi Craiova, plus cinci puncte de livrare în Bucureşti (zona Obor şi Unirea Shopping Center), Suceava (Iulius Mall), Ploieşti (Real) şi Brăila (Promenada Mall).