eMAG investește 90 de milioane de euro într-un nou centru logistic, la km 19 al autostrăzii A1, care se va întinde pe o suprafață de 130.000 mp. Lucrările de construcție vor începe luna aceasta și se vor încheia în septembrie anul viitor, urmând ca, până în iulie 2022, să fie funcționale toate automatizările și tehnologiile.
Investiția în tehnologie pentru infrastructura logistică va contribui masiv la creșterea productivității, ceea ce va conduce la prețuri mai bune pentru clienți. Dacă până acum angajații mergeau să ia produsele de la raft, cu ajutorul noii tehnologii – un sistem revoluționar în materie de picking care va genera o productivitate de 4 ori mai mare – marfa va ajunge automat la angajat. De asemenea, comenzile multiple vor fi comasate într-un singur colet, ducând la scăderea volumului și a consumului de carton necesar pentru ambalarea fiecarui produs în parte. Viteza de livrare va crește pentru că se va reduce timpul de pregătire a comenzii din momentul plasării până în momentul predării către curier. În plus, capacitatea mare de stocare a noului depozit va permite creșterea gamei de produse din categorii precum fashion sau bunuri de larg consum, băuturi și alimente.
Centrul logistic este încă un pas în atingerea unuia dintre cele mai importante obiective pentru eMAG, acela de a oferi treptat infrastructură pentru antreprenorii digitali, fapt care va conduce la creșterea gamei de produse pe care sellerii le scot la vânzare. De mai bine de un an, Fulfillment by eMAG (FBE) le oferă comercianților din eMAG Marketplace servicii de manipulare a mărfii, stocare, livrare, retur și customer service. Astfel, clienții care cumpără din Marketplace beneficiază de servicii identice cu cele oferite de eMAG.
În proiectare și construcție s-a avut în vedere grija față de mediu și comunitate: noul depozit va fi alimentat cu energie verde prin intermediul a 40.000 mp de panouri solare, iar pe o suprafață de 100.000 mp se vor planta copaci.
„Această investiție este un pas major pentru dezvoltarea din următoarea decadă în care anticipăm o migrare masivă a oamenilor către comerțul în online și o accelerare a digitalizării afacerilor. Valoarea produsă cu ajutorul tehnologiei vă fi distribuită către toți cei care contribuie la evoluția eMAG. Astfel, generăm beneficii pentru clienți, pentru antreprenorii digitali din eMAG Marketplace, pentru comunitate și pentru angajați”, a spus Tudor Manea, director general eMAG.
Pentru a stimula și mai mult dezvoltarea zonei aferente acestui proiect logistic, autoritățile locale și centrale analizează înființarea unui parc industrial, atrăgând astfel noi investitori în zonă, alături de eMAG.