Piaţa electro IT a crescut anul trecut cu 4,5% deşi cei de la eMAG se aşteptau la o creştere de 10%. Chiar şi cu ajutorul evenimentului Black Friday, care a generat 78% din creşterea întregului an, piaţa nu a crescut. În schimb, eMAG a generat vânzări de 165 milioane de euro, înregistrând o creştere de 14% faţă de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieţei.
“Din perspectiva retailului online stăm mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul online pe acest segment, anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electro IT au venit online”, a spus Stanciu.
În ceea ce priveşte profitul net, Iulian Stanciu a declarat că este pozitiv fără a oferi cifre, iar cel operaţional a fost de 2%. Şeful eMag a declarat că de la investiţia făcută de grupul sud-african Naspers care a preluat pachetul majoritar de acţiuni, eMAG nu mai are ca obiectiv profitul ci expansiunea.
„Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă. Ne permitem luxul de a gândi pe termen lung, am renunţat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investiţii strategice care ne vor ajuta să ne ducem business-ul la următorul nivel”, afirmă Stanciu.
Omul de afaceri se aşteaptă ca în următorii cinci ani, eMAG să ajungă la o cifră de afaceri de un miliard de euro. Stanciu se bazează pe introducerea unor noi categorii precum fashion (piaţă de 4 miliarde de euro), piese auto şi anvelope (piaţă de 500 milioane euro), produse alimentare (piaţă de 15 miliarde de euro). În următoarele trei luni, eMAG va introduce noi categorii de produse precum “Parfumuri şi cosmetice”, „Pet Food şi accesorii” şi va întregi gama de produse pentru copii.
“Compania va lansa în perioada următoare noi showroom-uri în ţară, va lansa livrarea în aceeaşi zi, se va putea verifica coletul la livrare, iar creditul online va fi mai simplu”, potrivit lui Stanciu.
eMAG a vândut anul trecut un produs la 10 secunde, iar una din patru tablete vândute în România a fost cumpărată de la eMAG. Numărul de colete livrate reprezintă 12 milioane de tone.
eMAG are 600 de angajaţi şi va contiua să angajeze şi anul acesta în special în zona de IT, marketing şi în showroom-urile noi. Anul trecut, eMAG a investit peste 3 milioane euro în infrastructura IT şi 2 milioane de euro în partea logistică. Alţi 500.000 de euro au fost investiţi în trainingul angajaţilor. În ceea ce priveşte depozitul eMAG, acesta are 10.000 de metri pătraţi, însă în doi ani va fi gata unul care va fi de 10 ori mai mare. Acesta va fi localizat în jurul Bucureştiului.