„Cluj-Napoca: A fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou

În ședința extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.

Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.”, a scris Emil Boc pe pagina sa de Facebook.

Împreună cu anunțul, acesta a postat și o simulare video a câtorva staţii ale viitorului metrou din Cluj.

Clujul este pregătit pentru iarnă

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că sute de utilaje de deszăpezire sunt pregătite să intervină pe străzile municipiului Cluj Napoca în aceasta iarnă.

Sute de utilaje de deszăpezire sunt pregătite să intervină pe străzile municipiului Cluj Napoca în aceasta iarnă. Primarul Emil Boc a făcut ultimele verificări și a avut și câteva observații pentru drumari.

„Clujenii sunt exigenţi şi aşteaptă servicii de calitate şi sper că vor avea intervenţii la timp, nu vor fi luaţi prin surprindere. Vor avea materialul pentru a face faţă deszăpezirii şi controlul la bordură, să nu rămână mizerie şi să fie străzile curate pentru o iarnă pe care clujenii aşteaptă să o treacă cât mai uşor.

Poate sa pună probleme de circulaţie acea mâzgă, pentru că pui o frână şi nu te opreşti în acel loc, ci poate 5 m în celalaltă maşină. Mai ales primăvara e problemă cu praful care rezultă în urma mizeriei care rămâne la bordură, iar praful se duce în plămânii noştri”, a precizat Emil Boc pe 12 noiembrie.